Hamarosan már az északi parton is működik a villamos felsővezeték, így a Balaton mindkét partján korszerű, légkondicionált járművekkel utazhatunk nyaralni – mondta el a MÁV–Volánbusz elnök-vezérigazgatója.
Homolya Róbert azt ígérte, hogy még ebben az évben áttörést érnek el a vasúti és a közúti közösségi közlekedés menetrendjeinek és a jegyértékesítésnek az integrálása területén.
– Hamarosan kezdődik a nyári szezon a Balatonnál. Mivel tudja rábeszélni az embereket, hogy hagyják otthon az autóikat? Milyen újdonságokkal találkozhatnak az utasok? – kérdezte a magyarnemzet.hu újságírója.
– A Balatonnál egyre jobb helyzetben vagyunk, hiszen a Budapest–Székesfehérvár, valamint a déli parti vonalat a közelmúltban korszerűsítették. Ehhez párosul a versenyképes menetrendi kínálatunk, amely szeptemberben bővült az óránként felváltva közlekedő Budapest–Keszthely Balaton intercityvel és a Budapest–Nagykanizsa Tópart IC-vel, ezek a korábbi években megszokottnál sűrűbben járnak, és a menetdíj is mintegy tíz százalékkal kedvezőbb: egységesen 300 forintos helyjeggyel vehetők igénybe, hiszen a gyorsvonati és IC-pótjegyet megszüntettük. Május 15-től bevezettük a Balaton 24/72 Duo jegyeket, mellyel a Volánbusz 123 térségi települési járata is igénybe vehető. – felelte a cégvezető.
Az interjúban más egyebek mellett szóba került még a kerékpáros turizmus, amivel kapcsolatban Homolya Róbert megjegyezte:
„A kerékpáros turizmus nagyon népszerűvé vált. Az elmúlt három hétben a kerékpárszállításban 44 százalékos növekedést tapasztaltunk a 2019-es azonos időszakhoz képest. Számítottunk növekedésre, ezért a népszerűbb biciklis túrahelyekre a vonatokhoz nagy befogadóképességű kocsit kapcsolunk, amelyekben akár 32-36 kerékpár is elfér. Ezek közé tartozik a Tisza-tó expressz, ami naponta jár Budapestről Tiszafüredre egy nagy befogadóképességű kerékpárszállító kocsival.”
A Volánbusz – MÁV integráció kapcsán pedig azon a véleményen volt az elnök-vezérigazgató, hogy:
„Az évtizedek óta várt és most megvalósuló vasúti és közúti közösségi közlekedési integrációval új kapuk nyílnak meg, hogy az ország szinte minden településén javuljon a közszolgáltatás, biztosítsuk a vidéki lakosok gyorsabb, kényelmesebb, sőt olcsóbb mobilitását, és a városi, elővárosi forgalom is a környezetbarátabb közösségi közlekedésre terelődjön át, ugyanis a fenntarthatósági célok ezek nélkül biztosan nem érhetők el.”
(Forrás: magyarnemzet.hu – Kép: pexels.com)