A fenntarthatóság az idei Balatoni Gasztrotérkép egyik legfontosabb üzenete
A fenntarthatóság az idei Balatoni Gasztrotérkép egyik legfontosabb üzenete

Idén ötödik alkalommal jelenik meg, a Balatont és vonzáskörzetét elsőként bemutató Gasztrotérkép, mely a jól ismert klasszikus témák mellett ezúttal is számos újdonsággal bővült. Az idei szezon fő üzenete a fenntarthatóság és a környezettudatosság, ezzel kapcsolatban kreatív kampányokra készülnek az alkotók.

Minden eddiginél több, összesen 78 vendéglátóhely részvételével jelent meg az idei kiadvány június elején. A Bitraptors által fejlesztett Balatoni Gasztrotérkép applikáció ingyenesen letölthető, a kiadvány pdf formátumban is bárki számára elérhető a gasztroterkepek.hu weboldalról, a papíralapú térkép pedig továbbra is ingyenes, kétnyelvű (magyar és angol) és június elejétől megtalálható több száz kiemelt balatoni és fővárosi turisztikai ponton a Funzine Distribution közreműködésével, valamint a Balatoni Gasztrotérképen szereplő 78 partnernél is. A szűrések között idén már megjelentek a gluténmentes, laktózmentes és húsmentes választási lehetőségek, valamint rákereshetnek az utazók az éttermekhez közeli elektromos töltőállomásokra is.

A Volvo támogatásával valósul meg az idei Balaton Recharge kampány, melynek fókuszába a fenntartható gasztronómia fontossága kerül. A Balatoni Gasztrotérképen szereplő vendéglátóhelyek közül közel harminc kínál majd kimondottan fenntartható alapanyagokból készített „Volvo Recharge” fogásokat a nyár folyamán. Megvásárlásával a vendégek a környékbeli fecskék biztonságos élőhelyének megőrzéséhez járulhatnak hozzá a Balaton-felvidéki Nemzeti Park jóvoltából telepített fecskefészkek támogatása révén.

A nyári időszakban óriási pörgésre számítunk a Balatonon, sokan választják majd idén is belföldi pihenést, számukra hasznos iránytű lesz a Balatoni Gasztrotérkép.

emelte ki a kiadvány alapítója, Szauer Judit gasztro-kommunikációs szakember.

(turizmusonline.hu)

(fotó: Balatoni Gasztrotérkép Facaebook)

search icon