
A FAW Jiefang sikeresen tesztelte első folyékony hidrogénnel működő, több mint 1000 kilométeres hatótávolságú nyergesvontatóját. A kamion 300 kW-os üzemanyagcellájával és 10 százalékos hidrogéntárolási sűrűséggel támad, konkurenciát jelentve az európai nagy gyártók fejlesztéseinek.
A Makronóm publikációja szerint, Kína a napokban jelentős áttörést ért el a hidrogénmeghajtású teherautók terén, amikor a FAW Jiefang, az ország egyik legnagyobb teherautó-gyártója sikeresen tesztelte az első 100 kilogrammos folyékonyhidrogén-rendszerrel működő nyergesvontatóját. Ez a nehéz-teherautó Track 1000 néven debütált, amelyet a Kínai Űrkutatási Tudományos és Technológiai Vállalat (CASC) 101. Intézete fejlesztett ki.
A nevében lévő ezres szám arra utal, hogy a jármű igen nagy, több mint 1000 km-es hatótávolságra képes tankolás nélkül, ami alapvető fontosságú a hosszú távú teherszállításban. A rendszer egy 300 kW-os üzemanyagcellával és egy 100 kg-os folyékonyhidrogén-tárolótartállyal működik, mégpedig 10 százalékos hidrogéntárolási sűrűséggel, kevesebb mint 3 százalékos párolgási aránnyal.
Utóbbi jellemzők különösen fontosak a nehéz-teherautók dinamikus teljesítményéhez, például gyorsításnál, nehéz terepen vagy hegymenetben, amelyek korábban jelentős műszaki kihívásokat jelentettek.
A pekingi tesztek után a Track 1000 most valós körülmények közötti próbákra készül a pancsehuai Folyékony Hidrogén Alkalmazási Demonstrációs Zónában, ahol több hidrogénkamion és töltőállomás tesztelésére kerül sor. Sőt, az ázsiai ország már ki is dolgozta a nemzeti technikai szabványokat, amelyek előkészítik a kereskedelmi bevezetést. Ez azt jelenti, hogy egy-két éven belül meg is jelenhetnek ezek a kamionok bizonyos útvonalakon.
Az elemzés tovább olvasható a Makronóm publikációjában.
(Makronóm)
Fotó: Canva