Három hete indĂtotta Ăştnak kĂsĂ©rleti repĂĽlĹ‘gĂ©pĂ©t az Airbus. A Zephyr S már 22 napja van a levegĹ‘ben Ă©s ha minden jĂłl megy megdönti majd a korábbi 26 napos rekordot.
A pilĂłta nĂ©lkĂĽli repĂĽlĹ‘gĂ©p kizárĂłlag napelemekkel Ă©s nĂ©hány akkumulátorral vágott neki hosszĂş Ăştjának az arizĂłnai Yuma Proving GroundrĂłl. A The Drive-on megjelent cikkbĹ‘l kiderĂĽl, hogy a 25 mĂ©ter szárnyfesztávolságĂş eszközt nagy magasságĂş repĂĽlĂ©sre optimalizálták, ennek megfelelĹ‘en sĂşlya is rendkĂvĂĽl alacsony, mindössze 74 kg.
ĂŤgy lehetsĂ©ges az is, hogy a több mint 23 ezer mĂ©teres magasságig emelkedni kĂ©pes gĂ©pet kĂ©zbĹ‘l indĂtsák: a felszállás során a gĂ©ppel egy kis csapat fut vĂ©gig a kifutĂłpályán, a szerkezetet a fejĂĽk fölĂ© emelve, mĂg vĂ©gĂĽl az önállĂłan a levegĹ‘be emelkedik.
EbbĹ‘l már kitalálhatĂł, hogy a Zephyr elsĹ‘sorban nem utasszállĂtásra lett kitalálva. A repĂĽlĹ‘gĂ©p a jövĹ‘ben alkalmas lehet pĂ©ldául olyan kommunikáciĂłs feladatok ellátására, melyekhez korábban műholdakra volt szĂĽksĂ©g, de adott esetben katonai felhasználása is lehetsĂ©ges.
BorĂtĂłkĂ©p: © Christian Otto 2021