Három hete indította útnak kísérleti repülőgépét az Airbus. A Zephyr S már 22 napja van a levegőben és ha minden jól megy megdönti majd a korábbi 26 napos rekordot.
A pilóta nélküli repülőgép kizárólag napelemekkel és néhány akkumulátorral vágott neki hosszú útjának az arizónai Yuma Proving Groundról. A The Drive-on megjelent cikkből kiderül, hogy a 25 méter szárnyfesztávolságú eszközt nagy magasságú repülésre optimalizálták, ennek megfelelően súlya is rendkívül alacsony, mindössze 74 kg.
Így lehetséges az is, hogy a több mint 23 ezer méteres magasságig emelkedni képes gépet kézből indítsák: a felszállás során a géppel egy kis csapat fut végig a kifutópályán, a szerkezetet a fejük fölé emelve, míg végül az önállóan a levegőbe emelkedik.
Ebből már kitalálható, hogy a Zephyr elsősorban nem utasszállításra lett kitalálva. A repülőgép a jövőben alkalmas lehet például olyan kommunikációs feladatok ellátására, melyekhez korábban műholdakra volt szükség, de adott esetben katonai felhasználása is lehetséges.
Borítókép: © Christian Otto 2021