Stabil elhatározása volt az Unió berkeiben, hogy 2035-től búcsút intenek a belső égésű motoroknak, vagy legalábbis az új forgalomba kerülő modelleknél. De most mégis változott a megítélés.
Eredetileg úgy szólt a döntés, hogy 2035 után az Unióban nem lehet majd benzines és dízelmotoros új autókat forgalomba hozni. Ez ellen több ország, Olaszország, Portugália, Szlovákia, Bulgária és Románia is tiltakozott, és 2040-re szerették volna kitolni a dátumot. Bár ez nem sikerült, de mégsem intünk búcsút a belsőégésű motoroknak.
Az Európai Unió környezetvédelmi miniszterei abban egyeztek meg, hogy zöld utat adnak az alternatív technológiák, például a szintetikus üzemanyagok vagy a plug-in hibridek használatának.
A szintetikus üzemanyagok életben tarthatják a belsőégésű motorokat
Tehát a 2035-ös céldátumot követően valóban szinte kizárólag nulla szén-dioxidot kibocsátó autókat lehet forgalomba helyezni, de a lehetőség adott, hogy olyan autók is forgalomba kerüljenek, amelyek „szén-dioxid-semleges” üzemanyaggal működő belső égésű motorral vannak felszerelve.
Főként nagy autóiparral rendelkező országok politikusai azzal érvelnek, hogy nem szabad bezárni a technológiai fejlődés kapuját a szintetikus üzemanyagok előtt. E mögött az is meghúzódik, hogy a robbanómotoros autók motorjai sokkal több elemből állnak, amit kiterjedtebb gyártósoron készítenek, ha minden autógyár átállna elektromos hajtásra rengeteg munkahely szűnne meg.
Az autóipar nagy reményeket fűz a szintetikus üzemanyagokhoz, melyek kiterjesztenék a belsőégésű motorok használatát. Ezek a az üzemanyagok valóban alternatívát jelentenek az elektromos járművekkel szemben, többek között a Porsche is dolgozik a technológia fejlesztésén. A technológia abból áll, hogy az üzemanyagot alacsony szén-dioxid-kibocsátású villamos energiával állítják elő, és azt az ipari tevékenységek során kibocsátott szén-dioxiddal kombinálják.
Forrás: www.autoszektor.hu