Az EURACTIV számolt be róla, hol tart ma a német foci, ha nem a gólokat, hanem a fenntarthatóságot nézzük. A kluboknak még van hova fejlődniük, de a megkezdett út jónak tűnik.
Amióta a koronavírus miatt nincsenek szurkolók a német bajnokikon, a sportág is jóval fenntarthatóbbá vált, ráadásul a mostani helyzet kiváló lehetőséget biztosít a klubok és a szövetség számára, hogy kidolgozzák klímavédelmi stratégiáikat.
Ezeknek a stratégiáknak lehet része az újrafelhasználható poharak használata, melyre az Environmental Action Germany buzdítja a klubokat. Néhány csapat már be is vezette a repoharas rendszer, a legjobb példát pedig a Borussia Mönchengladbach nyújtja: ők nem csak, hogy repoharakat alkalmaznak, de azok tisztítását is a saját stadionjukban oldják meg, így nincsen a poharak szállításából eredő kibocsátás.
Ez már csak azért is jelentős, mert a Bundesliga első és második osztályában évi kilencmillió eldobható műanyagpoharat „fogyasztottak” eddig. Az új rendszert szintén bevezető Bayern München esetében évi 20 millió tonnával csökken majd a hulladék.
Kérdéses viszont, hogy az emberek hozzáállása miképp alakul az ilyen megoldásokhoz, hiszen ahogy már beszámoltunk róla, téves higiéniai megfontolások az egyszerhasználatos műanyagok fellendülését hozták az elmúlt hónapokban.
Egyébként is az egyik legfontosabb tényező a szurkolók hozzáállása, hiszen a kibocsátás egy jelentős része éppen az ő utazásaikból fakad. Ezen segíthet az az előremutató példa, hogy több klub is beépíti a jegyek árába a tömegközlekedés költségeit, így biztosítva lehetőséget arra, hogy a drukkerek közösségi közlekedés használatával juthassanak el az arénákba.
A futball a legnépszerűbb sportág Németországban, ezért különleges és nagy társadalmi felelőssége van.
-Janosch Menger, környezetvédelmi szakember
A legtöbb klub elkötelezett a fenntartható működésre való átállás mellett. A Mainz 05 például 2010 óta klímasemleges, míg a TSG Hoffenheim klímajegy vásárlására is lehetőséget biztosít, melyért cserébe facsemetéket ültetnek.