A dm drogéria több programjával, jó gyakorlatával igyekszik segíteni a vásárlókat abban, hogy fogyasztásuk során a fenntarthatósági szempontokat is figyelembe tudják venni.
- A 2019-ben indított Kezdd kicsiben program hasznos edukációs eszközzé vált: a Denkstatt Hungary szakértői osztályozzák a termékeket fenntarthatósági kritériumok szerint, így a vásárlónak egyszerűbb dönteniük, ha ezeket a szempontokat is figyelembe szeretnék venni.
- A Mindig megéri árképzési stratégiával is a fenntarthatóságot képviselik, és a tudatos fogyasztásra motiválnak: négy hónapon át nem emelik az árakat, így a vásárlóknak nem kell akciókat figyelni, és feleslegesen árut felhalmozni, valóban akkor vásárolhatnak, amikor arra szükségük van.
- Szeptember óta zöld árcímkével teszik láthatóvá az üzletekben, hogy a gyártók mely termékek előállítása során vették figyelembe a környezetvédelmi szempontokat is.
- A termékkínálat kialakításakor is figyelnek arra, hogy vásárlói bio, környezetbarát és natúr termékek széles választékával is találkozhassanak. A vállalat saját márkás termékeik fejlesztésénél is fontosak a fenntarthatósági szempontok.
A dm döntési folyamataiban fontos szerepe van a fenntarthatóságnak, a környezeti, társadalmi és a gazdasági aspektusok figyelembevétele megjelenik a vállalat folyamataiban, a szolgáltatások fejlesztésében. Azon kívül, hogy saját tevékenységük optimalizálásán munkálkodnak, felelősséget éreznek abban is, hogy a vásárlók figyelmét felhívják a választási lehetőségekre. A vállalatnál úgy vélik, hogy a fogyasztók már azzal is sokat tehetnek, ha kipróbálnak egy-egy környezetbarát tisztítószert, megnézik, hogy a csomagolás újrahasznosított-e, a felhasznált papír honnan származik.
(fotó: dm.hu)