Az egyelőre kísérletnek szánt fejlesztéstől azt várják a döntéshozók, hogy kiderüljön, a technológia valóban alkalmas-e széleskörű használatra, és ezen keresztül a szén-dioxid kibocsátás mérséklésére.
A 330 méter hosszú út a Hollandia középső részén fekvő Maartensdijk faluban került átadásra. Építéséhez előregyártott betonelemeket használtak, melyek tetején áttetsző műanyagborítás van, ami nemcsak átengedi a napfényt a betontömbökbe beépített napelemekbe, hanem egyben védi is azokat.
Az Utrecht tartományban megvalósult projekttel az a cél, hogy megállapítsák, széles körben használhatók-e az ilyen kettős célú utak. A kísérlethez azért fűznek nagy reményeket, mert a tartomány már 2040-re szeretne klímasemlegessé válni.
Klímasemlegesek akarunk lenni 2040-re és ezért merészen használnunk kell az innovációt, ez az út egy igen újító megoldás. Tartományunk nagyon zsúfolt, alig van szabad terület, ezért kell kipróbálni a kettős használatot. Kettős előnye van annak, ha az utak felhasználhatók energiatermelésre.
– idézte Arne Schaddelee-t, a tartományi önkormányzat illetékesét az MTI
Az út átadására szerdán került sor, ugyanazon a napon, amikor az Európai Bizottság bemutatta Fit for 55 című klímavédelmi javaslatcsomagját, mellyel a 2030-ra tervezett 55%-os kibocsátáscsökkentési célt kívánják elérni.
Rengeteg fontos információ vár még rád! Nézz szét!
(MTI) Borítóképünk illusztráció!