A Lidl által forgalmazott ruhák 2022-re 100%-ban fenntartható pamutból készülnek majd, melyet a cég átlátható módon szerez a társadalmi felelősségvállalás jegyében részben afrikai kistermelőktől.
A „Cotton made in Africa” (CmiA) kezdeményezés, melyhez az áruházlánc 2020 februárjában csatlakozott, hatékonyabb és környezetbarátabb gyapottermesztésre tanítja a kistermelőket, életkörülményeik tartós javulása és a környezet védelme érdekében.
Fenntartható termékkínálatunkat a „Cotton made in Africa” jelöléssel ellátott textiltermékekkel bővítettük ki. Ily módon egyértelmű választási lehetőséget kínálunk vásárlóinknak, hogy a termékek megvásárlásával aktívan hozzájárulhassanak az afrikai gyapottermesztők és családjaik életkörülményeinek javításához és a környezet védelméhez.
– mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
A CmiA kezdeményezés célja az afrikai gyapottermesztés társadalmi, gazdasági és ökológiai feltételeinek javítása, melynek keretében a gazdák megtanulják, hogyan kell a gyapotot környezetbarátabb és erőforráskímélőbb módon termeszteni.
A modern módszerek alkalmazásával védhetik a talajt és vizet takaríthatnak meg, a fenntarthatóbb mezőgazdasági gyakorlatok által pedig kevésbé vannak kitéve az éghajlatváltozásoknak, miközben a szervezet kiszámítható jövedelmet biztosít számukra.
A Lidl más termékeinél is egyre nagyobb hangsúlyt fektet a fenntarthatóságra, a hazai üzletekben forgalmazott termékeinek közel 60%-át például itthonról is szerzi be.