Az élelmiszerpazarlás mind a gazdasági, mind a társadalmi, mind a környezeti fenntarthatóság szempontjából súlyos probléma, a világon megtermelt élelmiszerek mintegy 1/3-át nem eszi meg senki. Évente 1,8 millió tonna az élelmiszerpazarlásunk. A Munch élelmiszermentő vállalkozás és a közösségi autózásban utazó GreenGo most egy különleges kampány segítségével szeretné felhívni a figyelmet erre a globális problémára.
Június 28-tól kezdődően ugyanis Munch meglepetéscsomagot találhatnak a GreenGo autókban a szerencsés felhasználók, amellyel 40-70%-os kedvezménnyel muncholhatnak országszerte. Így nem csak jó áron ehetnek jót, de aktívan tehetnek az ételpazarlás ellen is. Ezzel pedig mindenki nyer: a környezetről jelentős mennyiségű terhet veszünk le, a felhasználó spórol az egyre drágább élelmiszerárakon, a vendéglátóhely pedig gazdaságosabban és így fenntarthatóbban tud működni.
A három éve létező Munch eddig közel 800.000 adag megmentett étellel közel 2000 tonna CO2-kibocsátást előzött meg; a közel 7 éves GreenGo pedig több mint 4100 tonna szén-dioxidtól mentesítette az ország levegőjét. Mindkét vállalat keresi a saját tevékenységén túlmutató jótékony eszközöket is: a Munch a Magyar Élelmiszerbankkal együttműködve juttat ételt a rászorulóknak a MunCharity programon keresztül, a GreenGo pedig a Gurulj a fákért! program keretében eddig közel 7000 fa elültetését finanszírozta.
(Forrás: techworld)