A Facebook elhasalt a klímaváltozást érintő álhírek kiszűrésében, de a Pinterest állítása szerint teljesen gátat szabott nekik.
Arról mi is beszámoltunk, hogy a new yorki Cornell Egyetem kutatásában közel 90 ezer éghajlattal kapcsolatos tanulmányt vizsgáltak meg a 2012 és 2020 közötti időszakban, és arra az eredményre jutottak, hogy a munkák 99,9 százaléka egyetért azzal, hogy az ember felelős az éghajlat ily mértékű változásáért. Tehát az kijelenthető, hogy a tudományos életben konszenzus állt be a klímaváltozást illetően.
De ez a közösségi médiában ez még nagyon nincs így! Sajnos a fake news korát éljük, amik ellen elég nehéz védekezni, és különböző mesterséges intelligenciákat is bevetnek a hamis információk ellen. Bár az is igaz hogy néhány társadalmi, vagy politikai kérdésben jogosan érezzük azt, hogy orwelli cenzúra állt fel.
A Facebook megbukott, a Pinterest pedig támad
Az egyik leghíresebb képmegosztó social felület, a Pinterest azt állítja, hogy ők az első nagy digitális platform, akik külön irányelvet fogadtak el a klímaváltozással kapcsolatos félretájékoztatással szemben.
Az irányelvekért felelős igazgató, Sahra Bromma elmondta, hogy 2017-től kezdve van átfogó protokolljuk a fake news-zal szemben, és ezt most a klímaváltozás témájára is kiterjesztik.
A Facebookot nemrég kritika érte, mert nem tudta megfékezni a globális felmelegedéssel kapcsolatos félretájékoztatást. A Global Witness környezetvédelmi csoport tesztelte a Facebook algoritmusait, és csúnyán megbuktak a próbán. Fiktív felhasználókkal csoportokat hoztak létre, és azokban terjesztettek álhíreket, és a Facebook cenzorprogramjai nem észlelték a problémát.
A Pinterest igazgatója még azt is elmondta, hogy nagyon hasít náluk a fenntarthatóság gondolata. A „zero waste” témakörre 64%-al kerestek rá többen, „újrahasznosított lakberendezési tárgyakra” 95%-al nőtt a keresés. Az „újrahasznosított ruhaötletek” után érdeklődők száma négyszeresére, a „zero waste tippek”-re pedig hatszorosára nőtt a keresések száma.