A Volkswagen új stratégiája szerint lassan náluk is vége a robbanómotor korszakának
A Volkswagen új stratégiája szerint lassan náluk is vége a robbanómotor korszakának

A vállalatcsoport NEW AUTO című terve szerint az évtized végére 50 százalékra emelik az elektromos meghajtású járművek arányát az eladott új gyártmányok között.

A cégcsoport szerint 2030-ra „alapvetően átalakul a mobilitás világa”, és így az elektromos meghajtású, hálózatba kötött és vezető nélkül működő közlekedési eszközök lesznek a meghatározók, így a VW-nek is át kell alakulnia. Mint írják, autógyártó cégből a világpiac első számú „szoftvervezérelt mobilitási szolgáltatója” lesz.

A cég számításai szerint az árbevétel és a nyereség forrása fokozatosan eltolódik, a belső égésű autókról (ICE) előbb az akkumulátoros elektromos járművekre (BEV), majd a szoftverek és szolgáltatások felé, és ezt a folyamatot felgyorsítja az autonóm vezetés technológiájának fejlődése.

A VW számításai szerint a teljes mobilitási piac az idei, nagyjából kétezermilliárd euróról ötezermilliárd euróra emelkedik, a folyamatok várható alakulása pedig azt mutatja, hogy „az autózás fényes jövő előtt áll”. Ezt a cég úgy próbálja meglovagolni, hogy költségei csökkentése mellett növeli beruházásait a jövőt jelentő technológiákba.

Kiemelték, hogy 2026-tól valamennyi elektromos modellt egyetlen új platformra, az SSP (Scalable Systems Platform) elnevezésű padlólemezre építik majd. Mint írták, így megjelenik az VW járműveinek új nemzedéke, amely „teljesen elektromos, teljesen digitális és nagymértékben skálázható lesz”.

Fejlesztik az elektromos autókhoz szükséges akkumulátorok gyártását és a töltőállomás-rendszert is. Európában hat üzemet építenek fel, és 18 ezer töltőpontot telepítenek. Kínában 17 ezer, az Egyesült Államokban és Kanadában 10 ezer nagy teljesítményű (HPC) töltőoszlopot helyeznek ki.

A szoftverfejlesztésben a VW arra törekszik, hogy a CARIAD nevű vállalatuk munkájával kialakuljon egy „egységes operációs rendszer a konszernhez tartozó valamennyi márka járműveinek”. Számításaik szerint 2030-ban már világszerte 40 millió autó használja majd a rendszert, amelynek egyik fontos jellegzetessége az lesz, hogy „az ügyfél teljes egészében az autóra hagyhatja a vezetést”.

Rengeteg fontos információ vár még rád! Nézz szét!

(MTI)

search icon