Az amerikai iskolák nincsenek felkészülve a klímaváltozás legsúlyosabb hatásaira, több olyan általános iskolai programról számol be a Grist cikke, melyet az extrém hőség miatt le kellett mondani az elmúlt hetekben a gyerekek nagy bánatára.
Oktatási szakértők szerint a hőhullám jól szemlélteti, mennyire nincsenek felkészülve az Egyesült Államok iskolái a klímaváltozással egyre gyakrabban előforduló szélsőséges időjárásra. Tavaly a kormányzati elszámoltatási hivatal megállapította, hogy a legtöbb iskolakörzetnek nagyobb épületrendszer-javításokra van szüksége, például a fűtés, a szellőzés és a légkondicionálás korszerűsítésére. Vannak olyan iskolák,amelyekben még soha nem volt légkondicionáló berendezés. Az egyik michigani körzet azt mondta a kutatóknak, hogy iskoláinak 60 százalékában még soha nem volt légkondicionáló, és hogy 2019-ben elkezdték átrendezni a menetrendeket, hogy megvédjék a diákokat a rendkívüli hőségtől.
Az éghajlati alkalmazkodás nem csak a légkondicionálásról szól: Laura Schifter, a nonprofit Aspen Institute K12 Climate Action nevű projektjének vezetője szerint az iskoláknak azt is fontos kitalálniuk, hogyan támogassák az erdőtűz vagy hurrikán miatt megrendült diákokat és közösségeket. Az elmúlt években nyugaton az iskolák füstnapok miatt zárva voltak, amikor az erdőtüzek miatt a légzés veszélyes volt. A kaliforniai Paradise környéki városokban az iskolák igyekeztek megakadályozni, hogy azok a diákok, akiknek az otthona leégett, magukra maradjanak. Miamiban az iskolák a Maria hurrikán pusztítása elől menekülő Puerto Ricó-i családokat igyekeztek fogadni. Az iskoláknak gyakran nincs szükségük új fizikai felújításokra ahhoz, hogy felkészüljenek a katasztrófákra, egyes esetekben elég egy katasztrófavédelmi terv elkészítése. Ha egy iskola előre tudja, hogy ki vállalja a felelősséget a katasztrófa esetén történő reagálásért, vagy létrehoz egy rendszert a diákok nyomon követésére, az jelentősen csökkentheti a káoszt.
Ahogy emelkedik a hőmérséklet az osztálytermekben, úgy nő a diákok oktatására gyakorolt hatás is. Az American Economic Journal című folyóiratban tavaly közzétett tanulmány szerint minden egyes 1 fokos hőmérséklet-emelkedés 1 százalékkal csökkenti a diákok tanulási képességét: Economic Policy című szakfolyóiratban. A tanulmány azt is megállapította, hogy az Egyesült Államok melegebb részein, ahol a legnagyobb szükség van légkondicionálásra, azokban az iskolákban, ahol a fekete és spanyolajkú diákok aránya magasabb, kisebb valószínűséggel van légkondicionálás.
(fotó: pexels – RODNAE Productions)