Hagyomány és innováció a karácsonyi édességpiacon
Hagyomány és innováció a karácsonyi édességpiacon

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar Édességgyártók Szövetsége által készített körkép szerint a 2025-ös ünnepi szezonban továbbra is nagyon erős az érdeklődés a hagyományos, nosztalgikus ízek és formák iránt, de az innovatív termékek is egyre keresettebbek. 

A karácsony továbbra is az egyik legfontosabb szezon az édességet készítők, termelők és gyártók számára. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar Édességgyártók Szövetsége által készített körkép szerint a 2025-ös ünnepi szezonban az látszik, hogy a vásárlók két irányba mozdulnak: egyrészt továbbra is nagyon erős az érdeklődés a hagyományos, nosztalgikus ízek és formák iránt, másrészt az innovatív termékek is egyre keresettebbek. A teljes eladott mennyiség érdemben nem csökken, ugyanakkor a vásárlók tudatosabban választanak, nagyobb a jelentősége az akcióknak, a promócióknak, és hajlandók megfizetni a szezonális édességek árát. A várakozások szerint a karácsonyi édességek piaca ebben a szezonban kiegyensúlyozott maradhat.

A december 6-a előtti hetekben csaknem 8–9 millió csokimikulás talál gazdára hazánkban, míg az eladott édességes adventi kalendáriumok száma eléri a 350 ezret. A különleges ízkombinációk vagy a modern technikával készülő édességek között több termék készül a különböző érzékenységgel vagy intoleranciával élő fogyasztók számára is.

Összességében elmondható, hogy a vásárlók keresik a jó ár-érték arányú termékeket, és inkább a minőséget választják a mennyiség helyett. A gyártók ma már nemcsak a minőségi alapanyagokba invesztálnak, de fejlesztik a csomagolást, a dobozokat is, egyre több termék kerül a piacra környezettudatos csomagolásban.

A fogyasztók választásait egyre inkább befolyásolják a fenntarthatósági szempontok és a praktikus, környezettudatos csomagolási megoldások. A vállalkozások az utóbbi években számos fejlesztést végrehajtottak ezen a területen, így a szezonális édességek között egyre több az innovatív, újrahasznosítható vagy csökkentett műanyagtartalmú csomagolásban megjelenő termék.

A magyar márkákban továbbra bíznak a vásárlók, szívesen választanak hazai gyártású termékeket, különösen az ünnepi időszakban, amikor a minőség, a megbízhatóság és a hagyomány kiemelt szerepet kap.

(NAK)

Fotó: Canva

search icon