A FAO által létrehozott élelmiszer-pazarlás elleni világnapot szeptember 29-én ünnepeljük. Magyarország és egyben a kelet-közép-európai régió vezető ételmentő alkalmazása, a Munch, idén különleges kampánnyal készült erre a napra, amellyel a több, mint félmilliós ételmentő közösség minden tagját meg szeretnék szólítani.
A nap célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszer-pazarlás és -veszteség globális problémájára és ösztönözze az intézkedéseket annak megelőzésére és csökkentésére. Ebben a hazai startup oroszlánszerepet vállal, már több, mint három éve.
A Munch, mint az élelmiszer-pazarlás egyik élharcosa
A Munch az egész Élelmiszermentő közösséget, azaz több, mint félmillió embert von be az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelembe, különös figyelmet fordítva a holnapi világnapra. A közösség fontosságát és erejét szemléltetve a holnapi napon a Munch applikációban és weboldalán található termékfotók egy részén a magyar ételmentők saját fotói fognak szerepelni. “Hiszünk abban, hogy az olyan globális, mindenkit érintő problémát, mint az élelmiszer-pazarlás, csak együttes erővel lehet megoldani. Éppen ezért ezzel a kampánnyal is azt szeretnénk szemléltetni, hogy az az egyedülálló ételmentő közösség, ami a Munch körül kialakult, a hazai vendéglátásban keletkezett élelmiszer-pazarlás nagy részét meg tudja menteni. Mi sem mutatja ezt jobban, minthogy szeptemberben elértük az egy millió megmentett csomagot.” – mondja Wettstein Albert a Munch társalapítója.
Az élelmiszer-pazarlás elleni világnap eredete
Az ENSZ 2030-ig azt a célt tűzte ki, hogy 2030-ig felére csökkentse a globális élelmiszer-pazarlást. Ez nem kis vállalás figyelembe véve azt a becslést, miszerint globálisan 1,3 billió tonna élelmiszer megy kárba, miközben 828 millió ember éhezik. A fenti célt támogatva hozta létre az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) 2019-ben az élelmiszer-pazarlás elleni világnapot, amelyet szeptember 29-én, azaz holnap tartanak. A nap célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszerpazarlás és -veszteség globális problémájára és ösztönözze az intézkedéseket annak megelőzésére és csökkentésére.
Magyarország és az élelmiszer-pazarlás Minden egyes magyar évente nagyjából 66 kilogramm ételt dob ki. Ebbe beletartozik minden olyan élelmiszer, amelyet valamilyen okból nem emberek fogyasztanak el. A Munch az utóbbi csökkentésében ért el fontos mérföldkövet szeptemberben, ugyanis Magyarországon sikerült elérni az egymilliomodik csomag megmentését.
A siker egyik kulcsa a kampány központjában álló Ételmentő közösség, melynek tagjai a mai napig örömmel osztják meg a muncholós tapasztalataikat és kalandjaikat a több, mint 2500 Munch partner egyikében. A csomagokon kívül pedig a Munch közösségi oldalain található ételmentő tippekkel segíti az itthoni háztartásokban keletkező élelmiszer-hulladék megelőzését.
(forrás és fotók: Munch)
Kiemelt kép: Munch