A McDonald’s nemzetközi partnerségi megállapodást kötött a magyar származású Tom Szaky által vezetett TerraCycle-lel a cég körkörös csomagolási szolgáltatására, a Loopra.
A kezdeményezés 2021-ben először néhány Egyesült Királyságban található McDonald’s-ban kerül kipróbálásra. A McDonald’s rajongóknak lehetőségük nyílik majd a kedvenc meleg italukat újrahasznosítható pohárból kortyolni, miközben csökken a csomagolási hulladék. A modell jelentős előrelépést jelent az olyan innovatív körkörös csomagolási megoldások felé, amelyek segítenek megőrizni bolygónkat a következő nemzedékek számára.
Egy ilyen fejlesztés hatalmas pozitív hatást tud gyakorolni egy olyan vállalatnál ami 37.000 éttermet üzemeltet több mint 100 országban, naponta 69.000.000 embert kiszolgálva.
Ez az egyedülállóan új partnerségi megállapodás úgy teszi lehetővé a vendégek számára a hulladék csökkentést, hogy egy kis összegű betétdíjért cserébe választhatnak egy igen tartós Loop poharat elviteles italukhoz.
Majd amikor bármely McDonald’s-ba visszaviszik legközelebb a poharat, visszakapják a befizetett betétdíjat.
Ebben az esetben a Loop rendszerén keresztül biztonságosan elmossák, hogy újra fel lehessen használni a McDonald’s éttermeiben.
Egy izgalmas úton járunk, hogy újragondoljuk, hogyan csomagoljuk a termékeinket annak érdekében, hogy a vendégeink olyan lehetőséget választhassanak, mely kevesebb hulladékkal jár, ám fenntartják a legmagasabb biztonsági szabványokat, és fokozzák az elvárt és szeretett McDonald’s élményt. Ez egy innovációs kihívás, melyet a Loop modell segíthet megoldani
„A közösségek iránti elkötelezettségünk vállalatként az egyik alapvető értékünk, és ezáltal a kísérleti projekt által fontos helyi betekintést és tanulságokat nyerünk, amelyeket meg is osztunk. Nagy örömmel teszteljük az új, újrahasználható csomagolási modellek működését a rendszerünkben, ezzel felgyorsíthatjuk a körkörös csomagolási megoldások terjedését partnereink körében világszerte.”
– mondta Jenny McColloch, a, a McDonald’s Corporation Globális Fenntarthatóságért felelős alelnöke.
Ezenkívül a Loop partnerség megfelel a McDonald’s COVID-19 világjárvány következményeként is egyre fontosabbá váló tisztasági és biztonsági szabványainak. A Loop tisztítórendszereit az Ecolab-bal együttműködve fejlesztették ki. Minden egyes poharat egyenként fertőtlenítenek minden használat előtt, aminek köszönhetően ugyanolyan biztonságosak és higiénikusak, mint az egyszer használatos csészék.
„A McDonald’s-szal kötött úttörő megállapodás lehetővé teszi, hogy a Loop jelentősen növelni tudja az élelmiszeripari elérését azáltal, hogy kényelmesen újrahasznosítható csomagolási lehetőséget kínál. A partnerség a fogyasztók számára elérhetővé teszi, hogy az elvitelre kért ételeiket újrahasznosított csomagolásban élvezhessék.”
– mondta Tom Szaky, a TerraCycle és a Loop vezérigazgatója.
A Loop kezdeményezés tökéletes illeszkedik a McDonald’s azon beruházásaiba, melyek a poharak újrafelhasználása érdekében megfelelő körkörös megoldásokat tesztelnek világszerte. Ilyen például a német Recup rendszer vagy az amerikai Next Cup Challange mozgalom.
Ez a munka annak a folyamatnak szerves része, melyet papír poharainak újrahasznosításával a McDonald’s már több piacon is elkezdett. Használt papír poharaikat speciális feldolgozó üzemekbe szállítják, ahol a műanyag belső bevonat eltávolításra kerül a papírról, melyből ezt követően új termékeket állítanak elő. A Brit Papírpohár Koalíció tagjaként,a McDonald’s befektetőként is jelen van a Valpak kezdeményezésében, mely igyekszik növelni a papírpoharakat újrahasznosító vállalatok számát.
Ha meg akarjuk fékezni a műanyag hulladék válságot, akkor olyan adat vezérelt stratégiát kell választanunk, amellyel csökkenteni tudjuk műanyag éhségünket.
– nyilatkozta Erin Simon a Természetvédelmi Világalap (WWF) Műanyag hulladék és Üzletért felelős igazgatója.
“A McDonald’s és a többi élelmiszeripari nagyvállalat számára az újrahasznosítás a hulladék csökkentési stratégia fontos része lesz. A társadalom tagjaiként biztosítanunk kell, hogy a műanyag amit ma használunk lehessen az a műanyag amit a jövőben újból használni tudunk majd.”
A világ legnagyobb étteremláncaként, a McDonald’s-nak komoly felelőssége és lehetősége van abban, hogy lépéseket tegyen világunk egyik legsürgetőbb szociális és környezeti kihívásának megoldásában.
A McDonald’s elkötelezett abban, hogy újragondolja, termékei csomagolását és biztosítsa fogyasztói számára a fenntartható megoldást amit megkívánnak. A körkörös csomagolási modellek képesek lehetnek a fogyasztók és közösségek szemléletformálására és jelentős pozitív hatással lehetnek bolygónkra. Olvasható a McDonald’s közleményében.