Hétfőn vált ismertté az ENSZ Éghajlatváltozási Kormányközi Testületének jelentése, amely minden eddiginél drámaibb hangon beszélt a klímaváltozás következményeiről, és amiről természetesen mi is beszámoltunk.
Az emiatt növekvő fogyasztói tudatosságot azonban ma már üzemszerűen használják ki: ez a greenwashing. Ez ellen próbál tenni egy magyar marketing szakemberek által nemrég elindított kezdeményezés, a Cleanwashers.
Milyen eszközökkel manipulálnak a reklámokban, és hogy próbálják felderíteni a megtévesztéseket? – ezt a kérdést járja körbe alaposan a beszélgetés.
Hogy mi is az igazi baj a „greenwashing” kommunikációval?
„Termékelőnyt próbáltak csinálni, a vicces pedig az, hogy azt mondták: »milyen jó, hogy megújuló – bár ez nem az«. Kommunikációs bravúr, rettenetesen kellemetlen. Igya mindenki nyugodtan, még így is jobban járunk, mintha Kambodzsából hoznának ide megújuló csomagolású tejet. Egyénileg próbáljunk meg minél közelebbről vásárolni. Fogyasztás szempontjából nem baj, hogy az ominózus csomagoláson greenwashing van, a baj azzal van, hogy kommunikációs versenyelőnyre tesz szert, a fogyasztó pedig azt hiszi, hogy jobbat tett, mintha valami mást választott volna.”
A ValaszOnline podcast vendége két alapító, Paul Ágnes és Berta László, akiket Stumpf András és Vörös Szabolcs kérdez.
Ha kíváncsi lettél arra, mi hangzott még el, a teljes beszélgetés itt meghallgatható.
(Forrás: valaszonline.hu Kép: unsplash.com – Olivia Hutcherson)