Transport & Environment (T&E) tanulmánya szerint a fosszilis tüzelőanyaggal működő autók több százszor nagyobb mennyiségű nyersanyagot pazarolnak el, mint az elektromos megfelelőik akkumlátorai. Az elektromos autókban használt lítium-ion akkumulátor életciklusa során csupán 30 kg a nyersanyag veszteség, ha figyelembe veszik az újrahasznosítást, szemben a 17 000 liter olajjal, amit a hagyományos autókban használnak el.
Több területen is felülmúlják az elektromos járművek a benzinnel vagy dízellel működőket:
- nyersanyag szükségletben
- energiahatékonyságban
- költségekben
- károsanyag kibocsátásban.
Az elektromos járművekre való gyorsuló átállás ugyanakkor környezeti költségekkel is jár, hiszen az akkumulátorgyártáshoz több ásványi anyag, például lítium, kobalt és nikkel bányászatára lesz szükség. A T&E azonban azzal érvelt, hogy az olaj kitermelése sokkal nagyobb környezeti hatással jár. A jelentés rámutatott az elektromos és fosszilis tüzelőanyaggal működő járművek relatív előnyeinek értékelésekor használt kettős mércére, amely természetesnek veszi az olaj felhasználását.
A T&E jelentése abban is bizakodó, hogy az akkumulátortechnológia fejlődése csökkenti majd az egyes autókhoz szükséges lítium, nikkel és kobalt mennyiségét, ezáltal enyhítve az anyagok iránti megnövekedett keresletet, valamint csökkentve autóárakat.
Összeségében a szakértők úgy számolják, hogy az akkumulátoros elektromos autók élettartamuk alatt 58%-kal kevesebb energiát használnak fel, mint egy benzines autó, és 64%-kal kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki.
(Guardian)