A koronavírus-járvány miatt szigorú ki- és beutazási szabályok vannak érvényben Ausztráliában, ezért sétajáratot indít a Qantas légitársaság, hogy valamelyest pótolja a kieső bevételeit.
Az első „sehová sem tartó” járat Sydney-ből száll fel október 10-én, és ott is landol majd hét órával később.
Az utasok a Boeing 787-es fedélzetéről megnézhetik az Ausztrália közepén magasodó Ayers Rock nevű homokkő sziklatömböt, és elrepülnek a Nagy-korallzátony fölött is. Annak ellenére, hogy a legolcsóbb jegy 575 ausztrál dollárba (kb 127 000 forint) került, 10 perc alatt az összes elfogyott. A siker további sétajáratok indítására ösztönözte a légitársaságot, 13 órás antarktiszi utazást ígérnek még idén.
A térségben nem csak a Qantas, hanem további dél-ázsiai társaságok is kínálnak COVID kompatibilis utazásélményt. A tajvani EVA Airways például egyik ikonikus „Hello Kitty” repülőgépét egy speciális 2 óra 45 perces apák napi járattá alakította: a tajpeji Taoyuan reptéren szálltak fel és landoltak az utasok. A japán ANA társaság a máskor Honoluluba tartó járatait 90 perces Hawaii tematikájú sétarepülésekre indítja el.
Érthető, hogy a világjárvány hatására átalakuló utazási szokásokat a gyakran utazók nehezen viselik, ugyanakkor a koronavírus-járvány tagadhatatlan pozitív hozadéka az volt, hogy az utazási korlátozások miatt jelentősen csökkent a repülőgépek károsanyag-kibocsátása.
Amikor a Singapore Airlines is bejelentette, hogy jövő hónapban hasonló sétajáratok bevezetését fontolgatja, heves kritikát kapott a Szingapúri Klíma Szervezettől. Úgy vélik az ilyen típusú szolgáltatások ösztönzik az ok nélküli, értelmetlen karbon-intenzív utazást.
A Qantas a kritikákra válaszul úgy nyilatkozott, hogy amíg az emberek hajlandók fizetni azért, hogy felszálljanak egy repülőre, amelyik nem tart sehová, addig mindig lesz olyan cég is, amelyik kielégíti az igényeiket.
(24.hu és abc.net.au)