Tények ízekre szedve
Tények ízekre szedve

A húsfogyasztással, állattartással kapcsolatban sok a tévhit, ezeket a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” elnevezésű kampányában a tudományos tényeket és a fenntartható állattartást bemutatva oszlatja el.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) idén júniusban indította el „Tények ízekre szedve” elnevezésű szemléletformáló kampányát. A kezdeményezés célja az, hogy nyitottan és hitelesen mutassa be az állati eredetű termékek jelentőségét, és cáfolja a velük kapcsolatos tévhiteket. A kampány a hús, a tejtermékek és a tojás egészséges táplálkozásban betöltött szerepét, valamint a felelős állattartás fenntartható gyakorlatait helyezi a középpontba, miközben rávilágít a mezőgazdaság társadalmi és gazdasági jelentőségére.

E kampány keretében került sor december 10-én a hajdúnánási Nánási Struccfarmon szervezett látogatásra, ahol a tulajdonos Nyakas Dániel bemutatta a gazdaságot, aztán vele együtt saját, nem mindennapi alapanyagokból sütögettek a programon részt vevő újságírók.

„Az elmúlt években – sokszor szándékosan – hazánkban és Európa-szerte sok tévhit, félinformáció és szélsőséges vélemény került felszínre az állattenyésztéssel, a húsfogyasztással, a tejtermékek szerepével kapcsolatban. Ezek elbizonytalanítják a jóhiszemű fogyasztókat is, valamint a mezőgazdaság presztízsét is aláássák” – fogalmazott az eseményen Papp Zsolt, a NAK elnöke.

Hozzátette: „Mi ezért tárgyilagosan bemutatjuk a tényeket. Nem hagyjuk átverni a fogyasztókat, és azt sem engedjük, hogy némelyek méltatlanul ócsárolják az állattartókat. Ahogy azt sem, hogy a húst, a tojást, a tejtermékeket egészségtelennek kiáltsák ki. Az agrárium olyan érték, amelyre vigyázni kell, és a gazdákat is támogatni kell ebben a harcban.”

„Szabó Adrienn dietetikussal több mint húsz videót készítettünk, amelyekben nemcsak a legfontosabb tényeket mutattuk be, hanem számos tévhittel is leszámoltunk. Tisztáztuk a félreértéseket, és rengeteg izgalmas részlet derült ki a tejtermékek, a húsok, a tojás és a halak táplálkozástudományi hátteréről. „Bevittük” a fogyasztókat a kulisszák mögé is: forgattunk tésztagyárban, tejgazdaságban, és megmutattuk, hogyan készül a sajt, illetve a túró egy fenntarthatóan működő családi gazdaságban, ahol minden a minőségről és az állatok szeretetéről szól.

„Elvittük” őket húsfeldolgozóba, tojásüzembe, valamint több olyan gazdaságba is, ahol regeneratív, természetközeli állattartás zajlik, olyan gazdálkodás, amely egyszerre szolgálja az állatok jóllétét és a környezeti egyensúly megőrzését – zárta gondolatait Papp Zsolt.

Jó hír, hogy a kampány folytatódik, így jövőre is „ízekre szedik a tényeket”!

(NAK)

Fotó: Canva

search icon