
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) országos szemléletformáló kampányt indított „Tények ízekre szedve” címmel, amelynek célja, hogy nyitott és hiteles módon mutassa be az állati eredetű termékek jelentőségét, cáfolja a velük kapcsolatos tévhiteket, és párbeszédet kezdeményezzen a fogyasztók és a hazai élelmiszer-termelők között.
A kampány a hús, a tejtermékek és a tojás egészséges táplálkozásban betöltött szerepét, valamint a felelős állattartás fenntartható gyakorlatait helyezi a középpontba, miközben rávilágít a magyar mezőgazdaság társadalmi és gazdasági jelentőségére – olvasható a NAK közleményében. A kampány öt hónapon keresztül, júniustól novemberig tart, és különösen nagy hangsúlyt fektet az edukációra. Az ismeretterjesztő tartalmak között olyan videósorozatok, riportok, szakértői interjúk és cikkek szerepelnek, amelyek szakmailag megalapozott információkkal segítik a közönséget eligazodni a táplálkozással, az állattenyésztéssel és a húsfogyasztással kapcsolatos kérdésekben.
A kezdeményezés külön figyelmet fordít arra, hogy bemutassa a hazai állattenyésztés és húsipar valós működését. A kampány során a közönség betekintést nyerhet a fenntartható gazdálkodások mindennapjaiba, a korszerű tartástechnológiák világába és a húsfeldolgozás ellenőrzött, magas színvonalú folyamataiba is. A riportok azt is érzékeltetik, hogy a felelős állattartók és feldolgozók milyen komoly szakértelemmel, elkötelezettséggel és tisztességgel végzik munkájukat nap mint nap azért, hogy biztonságos, jó minőségű élelmiszer kerüljön a magyar családok asztalára.
A kampány célcsoportját azok a társadalmi rétegek alkotják, akik meghatározó szerepet játszanak az élelmiszer-fogyasztási szokások alakításában. Az iskolás korú fiatalokat edukatív, szemléletformáló tartalmakkal kívánják megszólítani. A városi fiatal felnőttek nyitottak az új információkra, különösen akkor, ha ezek fenntarthatósági szempontokat is érintenek. A családanyák és háziasszonyok az élelmiszer-biztonság, a gyermekek egészsége és a család jólléte szempontjából érdeklődnek a téma iránt, míg a tudatos, modern nők a minőségi életmódra és a hiteles információkra való igényük miatt különösen fogékonyak az üzenetekre. A kampány az ő nyelvükön kíván szólni, érthetően, világosan, szakmailag megalapozottan.
A kampányhoz szakértők is csatlakoztak, akik garantálják a tartalom hitelességét. Szabó Adrienn dietetikus a tudományos alapokat biztosítja, míg a NAK agrárszakértői a gazdálkodási folyamatokat mutatják be közérthető módon. A kampány arca Szécsi Zoltán, háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó, aki saját sportolói és családi tapasztalatait is megosztja a közönséggel. Így fogalmaz: „Sportolóként egész életemet végigkísérte, hogy tudatosan figyeljek arra, mit eszem. Az energia, az állóképesség, a koncentráció – ezek mind az étkezésen is múlnak. Meggyőződésem, hogy a táplálkozásról nem szabad felszínes vélemények alapján döntést hozni. Meg kell ismernünk a tudományos tényeket és azt a sok embert, akik azon dolgoznak, hogy minőségi, biztonságos élelmiszer kerüljön elénk.”
A kampány az online térben, különböző közösségimédia-felületeken, videós tartalmakkal, influenszerek közreműködésével, valamint egy folyamatosan frissülő szakmai weboldalon keresztül valósul meg. A cél, hogy minden érdeklődő elérhető és hiteles információhoz jusson az állati eredetű termékek élettani szerepéről, a hazai gazdálkodók munkájáról és a fenntarthatóság lehetőségeiről.
További információ és részletek a Tények ízekre szedve weboldalon érhetők el.
(NAK)
Fotó: Canva