Míg a csomagolásmentes boltok még Budapesten is csak szűk réteget szolgálnak ki, sok vidéki városban is megjelentek. De vajon lehet jövőjük a kisebb lélekszám miatti alacsonyabb vásárlóerő mellett?
A 2019 óta Pécsen csomagolásmentes boltot üzemeltető Bartal Gábor az elmúlt években rohamosan tudta bővíteni termékkínálatát, mert rengeteget fejlődött a beszállítói háttér. Így ma már jóval egyszerűbb beszerezni a csomagolásmentes árukat, de az üzleti értelemben vett boldogulás még ma is nagyon nehéz.
A tanárból lett vállalkozó a G7-en megjelent interjúban arról is beszélt, hogy ma már szinte bármilyen áruféleség csomagolás nélküli, kimért árusítása megoldható. Bár a tejtermékek a higiéniai és élelmiszer-biztonsági előírások miatt egy kis nehézséget okoztak, már azokat is gond nélkül tudja árulni.
A tejtermékek hamar penészednek, gyorsan romlanak, ezért valamivel bonyolultabb árusítani, de elvileg semmi sem lehetetlen, hűtőben kell tartani, és időben el kell adni őket.
–mondja Bartal Gábor
A beszállítókról szólva elmondja, hogy sok kis manufaktúrával és egyéni vállalkozóval a közösségi felületeken veszi fel a kapcsolatot, az interneten akadnak egymásra.
A boltos azt sem rejti a véka alá, hogy árban nemigen tud versenyezni a nagyobb boltokkal, akik még csomagolva is olcsóbban tudják adni a termékeiket, de szerinte a csomagolásmentes kereskedelem egyfajta küldetés, a környezetvédelem önkéntes támogatása, így nem is cél, hogy árban a multikkal versenyezzen.
Gábor szerint egy Pécs méretű városban már van keresnivalója a csomagolásmentes boltoknak, azonban a továbblépéshez mindenképp szükség lenne az üzlet méretének és az eladók számának bővítésére, valamint egy online marketinges is sokat tudna dobni a forgalmon. A vállalkozó azt mondja, hogy ma még nem tudja megtermelni magának a befektetéshez szükséges tőkét, de a bevétele arra már elég, hogy abból szerényen el tudja tartani a családját. (G7)