Legalábbis erre jutott egy friss felmérés, mely fejlődő világban élő Y– és Z–generációs fiatalok fogyasztási szokásait vizsgálta. Az érintett országokban élő fiatalok nagyobb valószínűséggel vásárolnak fenntartható termékeket és bizalmatlanabbak a vállalati fenntarthatósággal kapcsolatos állításokkal szemben.
A Credit Suisse Research Institue által közzétett jelentésből kiderül, hogy a Y–generáció (a millenniumi generáció) és a Z–generáció jelenleg a világ népességének 54%-át teszik ki, a fogyasztói kiadásokat tekintve pedig 48%-on állnak, ami 2040-re 68%-ra emelkedik majd.
Éppen ezért ennek a két korosztálynak kulcsszerep jut a fenntarthatóság megvalósításában. A felmérés szerint ebben előrébb járnak a fejlődő világban élő fiatalok, arra viszont nem szolgál válasszal a kutatás, hogy ez miért van így.
Eugène Klerk, a Credit Suisse tematikus kutatásokért felelős vezetője szerint az attitűdök különbségére az éghajlatváltozás adhat magyarázatot. Mint mondja, a feltörekvő országok lakói jobban ki vannak téve a felmelegedés hatásainak, ez pedig azt is érthetővé teszi, miért foglalkoztatja őket jobban a megoldások keresése.
A vizsgálatban, melyet a Nielsen kutatócég végzett, a fejlődő országok közül Brazília Kína, India, Mexikó és Dél–Afrika, a fejlettek közül pedig Franciaország, Németország, Svájc, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok szerepelt.
A jelentés persze egyáltalán nem állítja, hogy a két említett generáció ne lenne környezettudatos másutt is. A felmérésből kiderül, hogy az összes válaszadó 65-95%-ka „nagy fokú aggodalommal” tekint a fenntarthatósággal kapcsolatos kérdésekre. A válaszadók háromnegyede kíván fenntarthatóbban élni, 80%-uk törekszik a fenntartható termékek vásárlására. Indiában és Kínában a válaszadók 15%-ka azt mondta, hogy ma már kizárólag fenntartható termékeket vásárolnak. A fejlett világban élő fiatalok legnehezebben a repülést adnák fel. (aljazeera)