A fejlődő országokban élő fiatalok környezettudatosabbak, mint a fejlett világban élő társaik
A fejlődő országokban élő fiatalok környezettudatosabbak, mint a fejlett világban élő társaik

Legalábbis erre jutott egy friss felmérés, mely fejlődő világban élő Y– és Z–generációs fiatalok fogyasztási szokásait vizsgálta. Az érintett országokban élő fiatalok nagyobb valószínűséggel vásárolnak fenntartható termékeket és bizalmatlanabbak a vállalati fenntarthatósággal kapcsolatos állításokkal szemben.

A Credit Suisse Research Institue által közzétett jelentésből kiderül, hogy a Y–generáció (a millenniumi generáció) és a Z–generáció jelenleg a világ népességének 54%-át teszik ki, a fogyasztói kiadásokat tekintve pedig 48%-on állnak, ami 2040-re 68%-ra emelkedik majd.

Éppen ezért ennek a két korosztálynak kulcsszerep jut a fenntarthatóság megvalósításában. A felmérés szerint ebben előrébb járnak a fejlődő világban élő fiatalok, arra viszont nem szolgál válasszal a kutatás, hogy ez miért van így.

A millenniumi generáció tagjai az 1980 és 1994 között születettek

Eugène Klerk, a Credit Suisse tematikus kutatásokért felelős vezetője szerint az attitűdök különbségére az éghajlatváltozás adhat magyarázatot. Mint mondja, a feltörekvő országok lakói jobban ki vannak téve a felmelegedés hatásainak, ez pedig azt is érthetővé teszi, miért foglalkoztatja őket jobban a megoldások keresése.

A vizsgálatban, melyet a Nielsen kutatócég végzett, a fejlődő országok közül Brazília Kína, India, Mexikó és Dél–Afrika, a fejlettek közül pedig Franciaország, Németország, Svájc, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok szerepelt.

A jelentés persze egyáltalán nem állítja, hogy a két említett generáció ne lenne környezettudatos másutt is. A felmérésből kiderül, hogy az összes válaszadó 65-95%-ka „nagy fokú aggodalommal” tekint a fenntarthatósággal kapcsolatos kérdésekre. A válaszadók háromnegyede kíván fenntarthatóbban élni, 80%-uk törekszik a fenntartható termékek vásárlására. Indiában és Kínában a válaszadók 15%-ka azt mondta, hogy ma már kizárólag fenntartható termékeket vásárolnak. A fejlett világban élő fiatalok legnehezebben a repülést adnák fel. (aljazeera)

search icon