A Deloitte Magyarország 20. alkalommal hirdette meg a Zöld Béka Díjat, melyet azoknak a vállalatoknak ítél oda a független zsűri, melyek kiemelkedő teljesítményt nyújtanak a nem pénzügyi jelentések készítése terén.
Az idei díjazott a Lidl Magyarország lett, mely a különdíjat elnyert Nanushaka International Zrt-hez hasonlóan első alkalommal adott le fenntarthatósági jelentést. A 13 tagú, független szakértői zsűri mindkét beszámolót kiemelkedőként jellemezte.
Ebben nem csak az játszik közre, hogy a jelentések jól strukturált, széleskörű és a vállalati működés minden területére kiterjedőek voltak, de az is, hogy a jól követhetően, átlátható módon jelenítették meg a környezeti és társadalmi hatásokat, ezen keresztül a Fenntartható Fejlődési Célokhoz (SDG-k) történő hozzájárulásukat.
Törekszünk az egészséges, fenntartható és hazai forrásból származó termékkínálat bővítésére, segítjük a hátrányos helyzetű családokat. Büszkeség számunkra, hogy a fenntarthatósági céljainkat és eredményeinket bemutató első Jelentésünk szakmai körökben ilyen megtisztelő elismerésben részesült.
–mondta Tőzsér Judit a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője
A Nanuska amellett, hogy mostantól évente tervezi majd publikálni a jelentést, komoly célokat is kitűzött: a cég az évtized végére a felére akarja csökkenteni a kibocsátását és 2050-re szeretné elérni a karbonsemlegességet. Emellett 2025-re 100%-ban fenntartható forrásból szeretné beszerezni az alapanyagokat.
A Nanushka nemzetközi növekedésével egyértelművé vált, hogy a fenntarthatóságot stratégiai fontosságú területként kezeljük, amelynek része, hogy transzparensek legyenek a működésüket, anyaghasználatukat és a folyamatainkat illetően.
– ismertette Gubicza Ágoston, a Nanushka igazgatósági tagja
A Delloite közelményéből megtudtuk, hogy 2021-ben jelentős változáson megy majd keresztül a vállalati jelentéstétel, mivel az Európai Bizottság felülvizsgálata lezárul a nem pénzügyi jelentések szabályozásáról és új szigorúbb szabályozás bevezetése várható 2021 márciusában.