A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) 2020-as felmérése szerint Magyarországon fejenként átlagosan 65 kg élelmiszert dobunk évente a kukába, aminek több mint fele nagyobb odafigyeléssel megmenthető lenne.
Ilyen például az általunk is bemutatott Munch. A huszonévesek által fejlesztett alkalmazás segítségével a boltok, pékségek, éttermek és szállodák a nap végén kedvezményesen értékesíthetik az el nem adott, ám jó minőségű ételeiket, így felvéve a harcot az élelmiszerpazarlással.
Úgy tűnik, hogy a kezdeményezés nem csak a felhasználók körében népszerű, de a befektetőknek is megtetszett. Az RTL Klubon futó Cápák Között című üzleti showműsorban, annak történetében először az összes „Cápa” beszállt a csapat támogatásába.
Célunk a hazai terjeszkedés, szeretnénk további éttermeket, boltokat bevonni a kezdeményezésbe és az általunk kínált szolgáltatással jelen lenni más városokban is. Emellett pedig a nemzetközi piacra lépésre is készülünk, valamint a Magyar Élelmiszerbankkal való együttműködésnek köszönhetően már nélkülözők számára is el tudunk juttatni ételadagokat.
–mondta el Wettstein Albert, a Munch egyik alapítója
A műsort, illetve annak résztvevőit támogató K&H Bank szerint ma már nem feltétlenül elég egy jó ötlet ahhoz, hogy valaki sikert érjen el az üzleti életben. Ahogy Kökény Roland, a K&H Bank kkv marketing és támogatás vezetője mondja, ehhez már az is hozzátartozik, hogy egy valós társadalmi problémára kínáljon a vállalkozás innovatív megoldást.