A világ legnagyobb autógyártójának számító Toyota konkurenseihez képest viszonylag későn szállt be az elektromos autók piacára, ennek ellenére viszont nagy terveik vannak a zéró emissziós modellekkel.
A cég elnök-vezérigazgatója, Toyoda Akiro szerint 2030-ra csupán eladott autóik harmadát teszik majd ki az elektromos modellek, ezzel szemben a hibrid meghajtású autók mellett a hidrogénhajtásra is nagy hangsúlyt fektetnek majd.
Ezzel együtt a japán cég 35 milliárd dollárt fektet a villanyautók fejlesztésébe a következő években. A CNN cikke szerint az összeg több mint felét az akkumulátorok fejlesztésére fordítják majd.
Más gyártók jóval nagyszabásúbb terveket szőnek az elektromos autók terén, a Volkswagen például úgy számol, hogy az évtized végére forgalmuk 50%-át a villanyautók teszik majd ki. A Toyotánál jelenleg csak évi néhány ezer tisztán elektromos modell eladását tudják felmutatni.
A japán cég viszont úgy gondolja, hogy egyfelől még korai lenne jóslatokba bocsátkozni, másfelől pedig bár rendszeresen hangsúlyozzák a környezetvédelem fontosságát, úgy látják, hogy a világ nagy része még nem áll készen az autóipar zöld fordulatára.
Ahogy a Qubit írja, novemberben a General Motors, a Ford, a Volvo és a Mercedes is aláírta azt az egyezményt, amelyben vállalták, hogy 2040-re teljesen átállnak a zéró emissziós modellek gyártására, a Toyota szerint azonban ez nem életszerű.
Míg az EU-ban, az Egyesült Államokban vagy épp Kínában egyre nagyobb a kereslet az elektromos modellek iránt, addig Ázsia nagy részén és egész Afrikában alig fogynak az elektromos modellek. A villanyautók ára ezeken a piacokon egyszerűen túlságosan magas, miközben az őket kiszolgáló infrastruktúra sem létezik még.
Épp ezért az elektromos modellekkel elsősorban a fejlett országok piacait fogják célozni, azt is elsősorban a cég luxusmárkájával a Lexus-szal. A cél az, hogy az Európában, Észak-Amerikában és Kínában eladott Lexus-ok mindegyike elektromos hajtású legyen 2030-ra.