A legfrissebb adatok azt mutatják, hogy bár a fenntartható divat minden ágazata legyen akár újrahasznosított, vagy bérelt ruhák piaca növekvő népszerűségnek örvend, de mind közül a használt divat lesz az, amelyik az élen jár, és a leginkább robbanásszerűen fog növekedni a következő időszakban.
A GreenQueen 10 fenntartható divattal kapcsolatos statisztikai trendet gyűjtött a „preloved” darabok mellett.
- 31%-os növekedés az eBay használtcikk-listáinál az elmúlt 3 évben
Az eBay, a multinacionális e-kereskedelmi óriás minden egyes évben növekedést tapasztalt a használt divatcikkek listáinál. 2017 óta 31%-kal nőtt az oldalon feltüntetett használt divatcikkek száma, ami a hagyományos divattól való elfordulást bizonyítja. - Ha egy ruhadarabot csak 9 hónappal tovább viselünk, az 20%-kal csökkenti a lábnyomát.
- A használt divat 5 éven belül eléri a 64 milliárd dollárt.
A thredUP legfrissebb viszonteladói jelentése szerint a secondhand piac a következő öt évben eléri a 64 milliárd dollárt, és a növekedés élén a viszonteladói szektor áll. - Az évtized végére a használt divat megelőzi a fast fashion-t.
Elemzők azt is előre jelzik, hogy a teljes secondhand piac 2029-re 80 milliárd dollárra nő, ami majdnem kétszer akkora méret, mint a 43 milliárd dolláros fast fashion iparág. - A fiatalabb vásárlók a használtruha-trend motorjai
A Z generációs, azaz a 23 éves és fiatalabb fogyasztók azok, akik a használtcikk-vásárlási trend motorjai. A thredUP szerint ennek a korcsoportnak a 80%-a azt mondja, hogy a használt divat vásárlásához nem kapcsolódik stigma. - Az emberek keresik a fenntarthatóbb divatlehetőségeket
A Lyst, a globális divatkereső platform egy 2019-es divatjelentésben feltárta, hogy az emberek minden eddiginél többet keresnek a fenntarthatósággal kapcsolatos kulcsszavakra. Átlagosan 75%-kal nőttek a fenntartható divat kulcsszavakra irányuló keresések az előző évhez képest. - A világjárvány ellenére az online használtcikk-vásárlás továbbra is emelkedik
A fogyasztók akkor is keresik a fenntartható alkukat, ha otthon ragadtak. A Poshmark bizományi piactér nemrég azt nyilatkozta a Forbesnak, hogy felhasználói bázisa 60 millióra ugrott. - Nő a kereslet a fenntartható márkák használt cikkei iránt
A fogyasztók nemcsak használt cikkeket vásárolnak, ami önmagában véve környezetbarátabb, mivel segít meghosszabbítani a termékek élettartamát, hanem a vásárlók a használt, fenntartható ruházati cikkek vásárlásával még tovább szeretnének lépni. A Vestiaire Collective viszonteladói platform nemrég megjelent Smart Side of Fashion 2020 jelentése szerint a világjárvány utolsó hónapjaiban megugrott a felelős és környezetbarát márkák eladásai. - A vásárlók minimalizálni akarják a használt cikkek szállításának lábnyomát
A Vestiaire Collective jelentése továbbá hozzátette, hogy a tagok egyre tudatosabbak a tárgyak szállításának környezeti hatásával kapcsolatban, emellett több prelovedet vásárolnak, hogy ezzel is csökkentsék a divat lábnyomát. - Az online használtcikkek hosszabb távon is növekedni fognak
A thredUP elemzői arra a következtetésre jutottak, hogy az online viszonteladás jelenlegi fénykora tartós lesz. Jelentésük szerint az online használtruha-piac az előrejelzések szerint 2019 és 2021 között 69%-ra fog nőni, annak ellenére, hogy az általános gazdasági visszaesés következtében a szélesebb kiskereskedelmi szektor 15%-kal fog zsugorodni.
(fotó: pixabay – salutfromparis)