A United Airlines légitársaság gépe az első a történelemben, amely kereskedelmi járaton 100 százalékban fenntartható üzemanyagot használt – a becslések szerint így 75 százalékkal kevesebb szén-dioxid jutott a légkörbe, mint kerozinnal.
A gép a chicagói O’Hare Nemzetközi Repülőtérről repült a washingtoni Reagan Nemzetközi reptérre.
A szóban forgó, teljes mértékben fenntartható üzemanyagról (sustainable aviation fuel/SAF) annyit tudni, hogy nem kőolaj eredetű alapanyagokból készült. Megújuló biológiai forrásokból és olyan termékekből készül, melyeket általánosságban hulladékként szokás kezelni.
Az ilyen bioüzemanyag készítéshez szükséges alapanyagokból elengedő áll rendelkezésre az Egyesült Államokban ahhoz, hogy az ország repülési szegmenségének a teljes igényét kiszolgálja.
Ez az üzemanyag a teljes életciklust tekintve (tehát a termelési szakaszt is ideértve) 80 százalékkal kevesebb üvegházhatású gáz légkörbe bocsájtásával jár, így a hagyományos üzemanyaghoz képest 66 ezer tonnával kevesebb üvegházhatású gáz kerül a légkörbe.
A United Airlines célja, hogy 2050-re teljes mértékben megszabaduljon az üvegházhatású gázoktól.
(Forrás: raketa.hu Kép: pexels.com)