A P&G az Öko-szokások világa címmel új, hosszútávú programot indított iskolás gyermekek, szüleik és tanáraik számára, melynek első lépcsőjeként környezettudatos viselkedést oktató videósorozatot jelentetett meg Lengyelország után Csehországban és Magyarországon is.
A programot megelőzően egy öt országot lefedő kutatást végeztek. Ennek eredményei alapján a fogyasztók 73 százaléka szeretne többet tudni arról, hogy a háztartásban hogyan lehetnének fenntarthatók a választásai, és a szülők 82 százalékát gyermekei inspirálják környezetkímélőbb magatartásra.
A felmérésből világosan kirajzolódott, hogy a környezettudatos választások legfőbb mozgatói és ösztönzői a gyerekek, akik egyre komolyabban befolyásolják az otthoni döntéseket, a családtagokat pozitív cselekvésekre ösztönzik.
Ezért is kiemelten fontos, hogy az Öko-szokások világa című program keretében oktatóvideókkal és tippekkel segítik az iskoláskorú gyermekek természetvédelemmel és ökológiával kapcsolatos mindennapi szokásainak formálását.
Hatalmas kihívással nézünk szembe a környezetszennyezés által generált éghajlatváltozással kapcsolatban. Már a legfiatalabb korosztálynál környezettudatos szemléletet kell kialakítanunk, ezért most szakértői ismereteinket és tapasztalatainkat értékes programmá alakítottuk, amelynek köszönhetően minden általános iskolai tanár érdekes módon oktathatja diákjait a felelős fogyasztás és az ökológia területén.
– mondta Krubl Yvette, a Procter & Gamble kommunikációs vezetője.
Az oktatóanyag három területre összpontosít: a vízre, az energiára és a hulladékra. Ennek segítségével a gyerekek számukra érthető módon és szórakoztató formában tudják elsajátítani a környezettudatos magatartást. A felvilágosító kisfilmek segítséget nyújtanak a tanároknak a környezeti nevelésben, és a szülőknek is ötleteket adnak az otthoni változtatások közös kialakításához.