A magyar férfiak az ajánlott napi sómennyiség több mint háromszorosát, míg a nők több mint kétszeresét veszik fel, de nem jobb a helyzet a cukorfogyasztás tekintetében sem. Utóbbi hozzájárul a túlsúlyhoz és az elhízáshoz, hosszú távon pedig a cukorbetegség kialakulásához.
Nem jobb a helyzet a só esetében sem. A hagyományos konyhasó jelentősen növeli a sztrók, a szívroham és a korai halálozás kockázatát. Ráadásul a világon szinte mindenki több sót fogyaszt mint kellene. Alternatív megoldások léteznek, de ezek még nem eléggé elterjedtek, pedig komoly szerepük lehetne az egészségesebb életmód kialakításában.
Az egészségtudatosság kialakítása, következésképp a cukor és a só mellőzése sokszor nem könnyű feladat. A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20%-al csökkenti a hozzáadott só- és cukortartalmat.
A Greendex is több ízben foglalkozott már a hozzáadott ízfokozók és cukor kérdésével. Köztudomású, hogy az egyik legjobb megoldás, ha elkerüljük a feldolgozott élelmiszereket, és inkább mi magunk készítjük el az ételeinket. Fontos azonban, hogy lépésről–lépésre változtassunk, próbáljuk csökkenteni az ízfokozók mennyiségét, így pedig szinte észrevétlenül tudunk változtatni életmódunkon.
A magyar emberek egészségének támogatása vállalatunk stratégiájának egyik alappillére. Termékfejlesztéseink során 2019-től már 532,1 tonna cukorral és 42 tonna sóval kevesebbet használtunk fel az ízélmény befolyásolása nélkül, mellyel hozzájárultunk vásárlóink egészségének megőrzéséhez.
–mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője
Rendkívül fontos az is, hogy az emberek tisztában legyenek a problémával. A diszkontlánc október 14-től érvényes akciós újságjában külön felületet szentel arra, hogy edukálja a fogyasztókat. Az áruházlánc további fejlesztések révén arra is törekszik, hogy minél több terméke, minél nagyobb arányban tartalmazzon természetes összetevőket, tartósítószerek, ízfokozók, adalékanyagok, valamint színezékek hozzáadása nélkül. Vállalásait az áruházlánc a Lidl Táplálkozáskalauz című állásfoglalásában foglalta össze, mely a vállalat honlapján érhető e