A fenntartható divat innováció között már nem csak tengeri hulladékból készült napszemüveggel találkozhatunk, hanem szén-dioxid-megkötő technológiával készült lencsékkel rendelkezőekkel is!
A brit fenntartható divatmárka, a Pangaia nemrég mutatta be új szemüvegkollekcióját, amelynek lencséit a Twelve nevű cég fejlesztette ki, amely a légkörben lévő CO₂-ból készít anyagokat. Ez az októberben megjelenő szemüvegkollekció lesz az első a két cég közötti partnerségek sorában, amelyek célja új, klímabarát ruházati cikkek és kiegészítők létrehozása.
A Twelve szén-dioxid-átalakítási technológiája zökkenőmentesen integrálódik a meglévő ipari rendszerekbe és ellátási láncokba, lezárja a szén-dioxid-körforgást. A növények természetes fotoszintetikus folyamatát ipari léptékben utánzó Twelve technológiája a CO²-kibocsátást a mindennapi termékek építőköveivé alakítja át. A fosszilis anyagoktól mentes CO2Made vegyszerek és anyagok ezután a ruházattól és kiegészítőktől kezdve az elektronikán át az autókig felhasználhatók fogyasztói termékek előállításához, a minőség terén nulla kompromisszummal, és végső soron a fosszilis alapú termékekkel azonos költséggel. A Pangaia új, polikarbonát lencsékkel ellátott napszemüvege lesz az első kereskedelmi forgalomban kapható termék, amely a Twelve saját fejlesztésű CO2Made technológiájával készült.
A klímabarát technológiák és anyagok elfogadásának előmozdítása érdekében a Pangaia egy új Pangaia Lab platformot hoz létre, amely az anyagtudományi innovációk legújabb és legjobb formáit mutatja be. Az szén-dioxid anyagként való felhasználása mellett a cég egyéb fenntarthatóbb döntései között szerepel a vegán szőlő alapú bőr használata a tornacipők gyártásához, a tengeri moszat alapú szálak használata az aktív ruházati kínálatához, valamint a 100%-ban bioalapú növényi és gyümölcsszálas szövetek használata az új kapucnis pulóverekhez és pólókhoz.
(fotó: Pangaia)