A holland Studio MOM tervezőiroda a hidrogéncellás megoldások egyik úttörőjével, a LAVO-val összefogva fejlesztette ki a nagy távolságok megtételére is alkalmas teherbringát.
Bár a gépet még nem dobták piacra, elképzelhető, hogy hamarosan a lítium-ionos akkumulátorral szerelt elektromos kerékpároknál jóval hatékonyabb megoldás áll majd a mikromobilitás fejlődésének élére.
A hidrogénhajtású kerékpár egyik nagy előnye a jellemzően lítiumos akksival szerelt társaihoz képest, hogy a hidrogéncella energiasűrűsége nagyobb. Ez lehetővé teszi, hogy azonos mennyiségű energiát, jóval kisebb súly mellett tároljon.
A LAVO Bike az egyre gyorsabban előre törő teherkerékpárok között száll majd versenybe. Moduláris kialakításával a tervezők azt szerették volna elérni, hogy a kerékár könnyen javítható legyen, legókockaként lehessen rajta cserélni az elemeket, miközben viszont magát a kerékpárt nem kell lecserélni.
Az ausztrál LAVO volt egyébként az első cég, mely háztartási léptékű hidrogénes rendszert dobott piacra. (Dezeen)