Az utóbbi négy évtizedben nagyot nőttek az autók mind tömegben, mind teljesítményben, mind terjedelemben. Lyon után Párizs is megszavazta, hogy a parkolási díjaknál a teljesítménytől, tömegtől és a mérettől is függővé teszik a díjak összegét – olvasható a Levegő Munkacsoport bejegyzésében.
Az autók hízását gyakorlatilag egyetlen közterületi út sem tudja követni és parkolóhely sem lesz több. Ráadásul az AXA biztosító tanulmánya alapján a nagyobb méretű autók 25%-kal több balesetet okoznak, mint a kisebb autók, és sajnos a gyalogossal való ütközés esetén kétszer nagyobb esély van a halálos sérülésre.
A SUV kategória példátlan terjedésében óriási szerepe van a reklámoknak, melyek soha nem említik a mérettel járó környezetvédelmi hátrányokat (nagyobb szennyezés, környezetterhelőbb előállítás, baleseti kockázat, helyhasználat stb).
A Levegő Munkacsoport a cégautó-adózás kapcsán is írt már erről a témáról. Véleményük szerint Magyarországon is lenne mit tenni azért, hogy a SUV divat ellenkező előjelűre váltson. Mint írják, példátlan, hogy a 300 lóerő feletti, 1800 kilogrammos dupla kipufogós autók még mindig kaphatnak zöld rendszámot.