A Nielsen és a Tudatos Vásárlók Egyesülete által 2019-ben végzett országos reprezentatív kutatás rámutatott arra, hogy habár a hazai vásárlóknak fontos a gyermekeik egészsége és a környezet védelme, ennek ellenére a tisztítószer-vásárlás során kevésbé veszik figyelembe, hogy az adott vegyszer környezetbarát termék-e vagy sem.
A felmérés szerint a lakosság jelentős része az uniós ökocímkét (EU Ecolabel) sem ismeri, holott itthon ez az egyik leggyakrabban elforduló hiteles tanúsítvány ezen a területen.
Az EU Ecolabelt azok a termékek vagy szolgáltatások kaphatják meg, melyek kedvezőtlen környezeti hatásai jelentősen kisebbek, mint a hasonló célt szolgáló egyéb termékeké és szolgáltatásoké.
További előnye sok más ökocímkével szemben, hogy a kritériumokat jogszabályban rögzítik, és független szakértők folyamatosan ellenőrzik, vagyis a védjegyezésért nem a gyártó felel.
Mivel sokan azt gondolják, hogy a „bio” tisztító -és mosogatószerek nem elég hatékonyak, és a „környezet mellett a koszt is kímélik”, a tévhitek eloszlatása érdekében a Tudatos Vásárlók Egyesülete széles körű vizsgálatot tartott.
A fogyasztóvédelmi szervezet ennek során a magyar szupermarketekben és drogériákban kapható 13 mosóport, 25 mosógélt és 31 kézi mosogatószert tesztelt. A termékek között egyaránt voltak általánosan elterjedt bolti szerek és EU Ecolabel minősítéssel rendelkező környezetbarát termékek.
A mosóporteszt abszolút győztese a Müller drogéria egyik saját márkás terméke lett. A 31 kézi mosogatószer teszteléséhez a zsíros műkosszal bekent tányérokat 40 fokos állóvízben mosogatták el. Ebben a tesztben a DM drogérialánc egyik saját márkás ökocímkés terméke messze felülmúlta a többi terméket.
(Forrás: elobolygonk.hu – Borítókép: pexels.com)