Közel a duplájára nőtt az év első három hónapjában eladott villanyautók száma az egy évvel korábbihoz képest, derült ki a a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) most publikált jelentéséből.
Az autóipari trendek gyors változását jól példázza, hogy miközben tavaly globálisan 16%-al csökkentek az autóeladások, addig az elektromos autók forgalma 41%-al nőtt.
Ebben persze szerepet játszott az is, hogy a villanyautók vásárlására számos országban állami támogatás igényelhető, igaz ennek aránya globálisan egyre alacsonyabb. Ezt részben indokolja az is, hogy az akkumulátorok árának csökkenése miatt egyre kisebb, noha még mindig jelentős a különbség a hagyományos autók árához viszonyítva. Az előrejelzések szerint az árkülönbség nagyjából 2030 környékére tűnhet el.
Az IEA becslése szerint ha a szabályozási környezet nem változna, akkor 2030-ra az elektromos autók száma 145 millióra nőhetne, azonban az különféle kibocsátáscsökkentést ösztönző várható intézkedések miatt ez a szám jóval magasabb is lehet.
Egy másik elemzőcég úgy számol, hogy nagyjából 2035-ben egyenlítődik ki az eladott robbanómotoros és elektromos autók száma, innentől pedig az utóbbiak hamar átvehetik majd a vezetést.
Az IEA jelentése arra is kitér nemcsak az autók, de más közlekedési eszközök körében is gyorsan terjed az elektromos hajtás. A legnagyobbnak tekinthető az elektromos mopedek és motorok piaca, melyekből tavaly 25 millió darabot adtak el.
Rengeteg fontos információ vár még rád! Nézz szét!
(g7)