A Lidl Magyarország új sajátmárkás terméke egy olyan cipő, melynek felső textilrésze 100%-ban újrahasznosított PET-palackokból készül, ráadásul ezeknek egy része Ázsia tengerparti régióiból lett összegyűjtve.
A lábbeli és más újrahasznosított anyagokat felhasználó ruházati termékek árusítása része az áruházlánc REset Plastic nevű műanyag stratégiájának. Ennek keretében törekszenek arra, hogy megakadályozzák a műanyag hulladékok környezetbe jutását, valamint, hogy eltávolítsák a már odakerült hulladékot.
A természetből begyűjtött hulladékok közül a PET-palack különösen alkalmas az újrahasznosításra, amit a lábbeli gyártásánál ki is használtak.
A Lidl elkötelezett a fenntartható fejlődés mellett, ezért törekszik olyan termékek tervezésére, melyek gyártása kevésbé terheli a természeti környezetünket. A részben PET-palackokból és újrahasznosított műanyagból készült cipőkkel alternatív, fenntarthatóbb fogyasztási megoldást kínálunk vásárlóink számára.
–mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
A begyűjtött palackokat préselik, tisztítják, aprítják, majd újrahasznosított fonalakká dolgozzák fel, majd ebből készítik el azokat a textíliákat, melyek például a cipő felsőrészét is alkotják. Utóbbiak esetében mérettől és modelltől függően cipőként átlagosan 11-16 PET-palack kerül újrahasznosításra.
A Lidl célul tűzte ki, hogy 2025-ig 20%-al csökkenti műanyagfelhasználását, a saját márkás termékek csomagolásának 100%-át pedig maximálisan újrahasznosíthatóvá teszi.