A megújuló energiákkal foglalkozó cégek és a fenntartható működés közé gyakran egyenlőségjelet teszünk, pedig nem magától értetődő az, hogy a tevékenység célja mellett a megvalósítás módja is összhangban áll az ökológiai fenntarthatósággal.
Ha biztosak akarunk lenni abban, hogy egy cég a működése során is szem előtt tartja a fenntarthatóság értékeit, akkor érdemes keresnünk a Green Brands védjegyet. Ez az Európai Unió által jóváhagyott, ökológiai fenntarthatóságot igazoló védjegy, amely garantálja, hogy az adott márka valóban fenntartható és környezettudatos.
Ezt a védjegyet nyerte el a napokban a 2002 óta megújuló energiaforrásokkal foglalkozó ENCO Csoport. A védjegyet a következő két évben használhatja. Az ENCO célja, hogy az ügyfelek a lehető leghatékonyabban a lehető legkevesebb energiát használják, és a felhasznált energiát megújuló, zöld energiaforrásból fedezzék.
Ezzel párhuzamosan a saját tevékenységüket is fenntarthatóan végzik, és számos olyan kezdeményezésben vesznek részt, amelyek a fenntarthatóságot szolgálják. Részt vettek például az első magyarországi szélerőmű-telepítésekben, kiemelt szerepet játszanak az okos feszültségszabályozás és az okos töltőoszlopok hazai elterjesztésében, emellett a Magyar Energiahatékonysági Intézetnek is aktív tagjai.
A zöld energia Magyarországon addig nem tud elterjedni, amíg a vele kapcsolatos tévhiteket el nem oszlatjuk. Az ENCO-nál igyekszünk rendet rakni a fejekben, ezért sokszor nonprofit jelleggel végzünk energetikai tanácsadást. A témára fogékony fiatalokat megszólítjuk, az Óbudai Egyetemről és a BME-ről is rendszeresen fogadunk gyakornokokat, akiknek nagy része később teljes állásban a cégcsoportnál marad. A még fiatalabbaknak pedig szemléletformáló előadásokat tartunk többek között magánszemélyként a Greenpeace-szel együttműködve, vagy vállalati együttműködésben a Green Speaker Programban
– mondta a minősítés elnyerése kapcsán Czöndör Gusztáv, ügyvezető,