Önvezető autók forgalomba vezetése Magyarországon?

A KPMG az önvezető autók forgalomba helyezéséről szóló komplex kutatásában 30 országot találtak arra alkalmasnak, hogy érdemben vizsgálják az önvezető technológia befogadására való felkészültségét, közülük Magyarország az összesített ranglistán 25. helyre került.  

A KPMG kutatása négy fontos pillért vizsgált: a szabályozói környezetet, a technológiai és innovációs környezetet, az infrastruktúra kialakítását, valamint a fogyasztói hozzáállását. Tavalyhoz képest a legtöbb ország fejlődött ezen szempontok szerint, viszont kiemelendő a távol-keleti régió előretörése a sorrend tekintetében: Dél-Korea a 12. helyről az előkelő 7. helyre ugrott, míg a szoros versenyben Szingapúr vette át Hollandiától  az első helyet.  Az első ötbe még Norvégia, az USA, és Finnország is beletartozik. 

Magyarország idén a 30 vizsgált országból a 25. helyet kapta meg, míg 2019-ben 21. volt a 25-ből. Az önvezető autózás területén itthon a jelenlévő autómárkákon és beszállítóikon kívül számos független magyar intézmény és vállalkozás is aktív. Már 2015 szeptemberében megalakult a RECAR Autonóm Jármű Kutató Központ a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karán, amelyhez csatlakozott a BME VIK, az ELTE IK és az MTA SZTAKI is.

A Zalaegerszegen épült tesztpályán többek között egy Smart City Zone nevű városi szimulációs környezet ad lehetőséget az önvezető autók tesztelésére, valamint a kapcsolódó töltési és kommunikációs infrastruktúra fejlesztéseinek demonstrálására.

Magyarország inkább a digitális készségek alacsony elterjedtsége miatt került csak a 25. helyre, ami befolyásolja az önvezető technológiák elfogadottságát is. Ugyanakkor az önmagában siker, hogy az önvezető technológia elterjedését legjobban befolyásoló országokkal egy listán szerepel Magyarország.

mmonline.hu

search icon