Ősszel elkészült az EuroVelo 6 nemzetközi kerékpárút Budapest határától Szentendréig tartó szakasza, ami nagyon hamar népszerű lett a biciklisek körében. A széles, sima, bringasztrádának is beillő kerékpárút fővárosi bevezető része azonban továbbra sem éppen kerékpáros barát, de van rá esély, hogy ez a közeljövőben megváltozzon.
A napokban a BKK igazgatótanácsa elfogadta a Lánchídig tartó bevezető rész legkonfliktusosabb szakaszainak nyomvonaltervét. Az új nyomvonalon megmaradnak a jelenleg is jól működő szakaszrészek, de elkerüli azokat a veszélyzónákat, melyek a közlekedők számára nem biztonságosak: nem lesz többé az óbudai HÉV-megállón átvezetve a kerékpárút, és nem kell a gyalogosokkal osztozni belső budai rakparti sétányon.
A nyomvonal közvetlenebbül fut majd a Duna mellett, sőt egy része a Hajógyári-szigetre is bevisz. A Magyar Kerékpárosklub szerint olyan helyeken épül új nyomvonal 2023-ra, ahol most még helye sincs a bringaútnak. Például:
- A Lánchíd és Halász utca között az alsó rakparton lehet elkerülni a turistákat.
- A Tímár utcai felüljáró és az óbudai lakótelep helyett a Duna mentén és a Hajógyárin át visz majd az út.
- A K-híd és az Újpesti vasúti híd között a Hamvas Béla sétányon és a Graphisoft park feletti volt Gázgyár mentén.
A nyomvonalba több helyen beépültek a Kerékpárosklub javaslatai, akik remélik, hogy ha a kormány és a főváros hatékonyan együtt dolgozik és minden rendben alakul, akkor a 3 év múlva már tekerhetünk is az új útvonalon.
(telex.hu)