A greenwashing elleni határozottabb fellépést hirdet az Európai Bizottság
A greenwashing elleni határozottabb fellépést hirdet az Európai Bizottság

A greenwashingnak (azaz a termékeknek a valósnál környezetkímélőbb színben való feltüntetésének) az elkerülése és a fogyasztók tájékoztatása az általuk vásárolt termékek fenntarthatóságáról a Bizottság új, november 13-án, pénteken közzétett fogyasztói menetrendjének kulcsfontosságú része.

A menetrend támogatni fogja a Green Dealt és a Körforgásos Gazdaság Akciótervet, amelynek célja a települési hulladék felére csökkentése 2030-ig, a zöld termékek vásárlásának megkönnyítése által.

Egy idén, 11 országban végzett felmérés azt mutatta, hogy az uniós fogyasztók hajlandók megváltoztatni például az étkezési szokásaikat, de az információk hiánya, a magas árak és a fenntartható élelmiszerek korlátozott hozzáférhetősége megakadályozzák ebben őket.

2021-ben a Bizottság javaslatot terjeszt elő a fogyasztók jobb tájékoztatására a fenntarthatósági szempontokról, a greenwashing elkerülése és a körkörös termékek népszerűsítése érdekében. Ugyancsak ösztönözni kívánja a vállalatoknak a fenntartható fogyasztás támogatására irányuló fogadalomtételeit.

A menetrend öt területre összpontosít: zöld átmenet, digitális átalakulás, a fogyasztói jogok hatékony érvényesítése, a kiszolgáltatott csoportok és a nemzetközi együttműködés.

(Euractiv)

search icon