A gyártó, melynek környezetbarát lépéseiről már több ízben beszámoltunk, most újabb lépést tesz a fenntarthatóbb működés, termékével pedig a fenntarthatóbb háztartások felé.
A közelgő Föld Napja alkalmából a SodaStream hétfőn elindította új kampányát, amely a „Ne csak megossz, cselekedj” mottóval szólítja meg az embereket.
A világ legnagyobb szódagépgyártója humoros és szórakoztató módon arra kívánja felhívni a földlakók figyelmét, hogy ne elégedjenek meg azokkal a lehetőségekkel, amit a közösségi oldalak kínálnak, hanem a való életben is tegyenek lépéseket egy-egy jó ügy, például a Föld védelme érdekében. A SodaStream kampányához Randi Zuckerberg is csatlakozott, aki az ezzel kapcsolatos videóban is feltűnik.
A SodaStream készülékekhez használt többszörhasználatos szénsavasító palackok kiváló alternatívát jelentenek a PET-palackok kiváltására. A vállalat úgy számol, hogy 2025-re 78 milliárd eldobható műanyagpalacktól óvható meg ily módon a Föld, ami 11 milliárddal több a SodaStream által bejelentett tavalyi célkitűzésnél.
A cég a Föld Napja alkalmából újabb vállalásokat is tett. Az év végtől például a műanyagpalackos szörpjeit fémdobozosra cseréli és 10%-al csökkenti gyárainak energiafelhasználását a napenergia segítségével 2022-ig.
Emellett a cég hozzálátott az újrahasznosított, illetve növényi alapú műanyagból készülő szódagépek fejlesztéséhez, annak érdekében, hogy zöldebbé tegye a teljes kínálatát. Érdemes lehet felkeresni a SodaStream honlapját, ahol immár magyar nyelven is olvashatunk tippeket és tanácsokat az ökológiai lábnyomunk csökkentésére.