A Magyar Nemzeti Bank Fenntartható egyensúly és felzárkózás névvel egy javaslatcsomagot tett közzé, amiben többek között arról van szó, hogy min változtatnának a villanyautózás jelenlegi támogatásán és infrastruktúráján.
Az MNB szerint a támogatást nem kéne pályázathoz kötni, annak alanyi jogon kellene járnia. Ezzel az intézkedéssel kedveznének a leendő vásárlóknak: gyorsítanák és egyszerűsítenék a folyamatot.
A támogatás intenzitását is növelnék: jelenleg Magyarországon 15 milliárd forinttal támogatta az állam az új villanyautók beszerzését, de a tapasztalatok alapján ez nem volt elég az elektromos autópark igazán jelentős növekedéséhez. Összehasonlításképp Magyarországon a teljes autóállományhoz képest arányaiban tizedannyi villanyautó van, mint Hollandiában és ötödannyi, mint Németországban.
Mivel a töltőhálózat se fejlődik abban az ütemben, ahogy azt a Jedlik Ányos Tervben meghatározták, a töltőpontok telepítési ütemét is felpörgetnék. Jelenleg Magyarországon 1880 nyilvános töltőpont van, ugyanakkor a tervben kitűzött cél 2030-ig 18100 töltőpont telepítése.
(Forrás: totalcar.hu Kép: pixabay.com)