
A kampány az ünnepi időszakon túl is ösztönzi a bárányhús rendszeres fogyasztását.
Tarpataki Tamás az Agrárminisztérium (AM) agrárpiacért felelős helyettes államtitkára hangsúlyozta, hogy a juhtartás a legfenntarthatóbb állattenyésztési ágazatok közé tartozik hazánkban, hiszen a környezetterhelése alacsony, a termékei pedig jól hasznosíthatók, és külföldön is keresettek. Kiváló minőségüknek köszönhetően az Új-Zélandból és az Egyesült Királyságból származó uniós behozatal mellett is versenyképesek.
A magyar juhtermékek legfőbb vásárlója Olaszország, Németország, Belgium, és Hollandia, ám a jelentős kivitel azzal is magyarázható, hogy a belföldi fogyasztás mennyisége alacsony. Éves átlagban fejenként mindössze 0,2 kilogramm annak ellenére, hogy a juh- és bárányhús a magyar konyha hagyományos alapanyaga.
A helyettes államtitkár hozzátette, hogy a fogyasztás ösztönzése mellett az agrártárca fejlesztési támogatásokkal is segíti a juhtartókat, akik az állattartó telepek és az élelmiszer-feldolgozás fejlesztésére elkülönített 200-200 milliárd forintos vidékfejlesztési keretből egyaránt részesülhetnek. Tevékenységüket ezen kívül is számos lehetőség segíti a tenyésztés kezdetétől fogva, a törzskönyvezésen át, az állatjóléti támogatásokig.
Az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezetője szerint a bárányhús Magyarországon kevesebb figyelmet kapott, mint amit megérdemelne, hiszen a juhtartók kiváló beltartalmú, akár diétás és sportolói étrendbe is illeszthető termékeket állítanak elő. Érdemes tehát ezeket máskor is fogyasztani, bár a keresleti csúcs belföldön a húsvéti időszak – mondta Ondré Péter.
„A hagyomány új köntösben” című kampány keretében a budapesti vásárcsarnokokban kóstolókon vehetnek részt az érdeklődők. A szervezők a közösségi médiában gasztronómiai tartalmakat is megjelentetnek, ezt követően pedig nyereményjátékkal zárul majd a programsorozat.
A Magyarországon tartott juhok értékesíthető szaporulata évente mintegy 500 ezer bárány, ennek több mint 90 százaléka kerül külföldre, főképp élőállatként. A kivitelből az EU tagállamai mellett számos arab ország is nagy mennyiségben vásárol.
(MTI)
Fotó: Canva