A héten közzétett kutatás azt mutatja, hogy a teherbringák gyorsabbak lehetnek, mint a kézbesítő furgonok, és hatékony eszközként is használhatók áruk, emberek, gyerekek, állatok és még sok minden más szállítására.
A brit kutatás megállapította, hogy a teherbringák átlagosan 1,61-szer gyorsabban szállítanak, mint a furgonok. A tanulmány elkészítéséhez az Active Travel Academy a Possible klímaváltozással foglalkozó jótékonysági szervezettel együttműködve összehasonlította a londoni Pedal Me teherbringák által gyűjtött GPS-adatokat a különböző útvonalakon csomagkézbesítésre használt furgonokkal. A mintában szereplő 98 munkanap alatt a Pedal Me összesen 3896 kg CO2-t és több mint 5,5 kg NOx-ot takarított meg, ami azt mutatja, hogy a teherbringák jobban ki tudják szolgálni ügyfeleiket, mint a furgonok, anélkül, hogy a városi áruszállítással jelenleg összefüggő externáliák közül sokat generálnának.
Ha Londonban a hagyományos áruszállító furgonok mindössze 10%-át kiváltanák, az csökkentené a városi torlódásokat, és összesen 384 000 négyzetméternyi közterületet szabadítana fel, amelyet általában parkoló furgonok foglalnak el, és napi 16 980 órányi járműforgalmat.
A furgonos kiszállítás problémáját már 2019-ben is vizsgálva azt találták, 520 000 brit furgonvezető jellemzően több mint 20 percet tölt parkolóhely keresésével minden egyes kiszállítás alkalmával, és összesen 1 óra 40 percet keres parkolóhelyet naponta. Továbbá a sofőrök minden egyes alkalommal 50 fontos bírságot kockáztatnak, amikor a túl kicsi parkolóhelyek miatt parkolnak.
A Pedal Me egy 2017-ben Londonban alapított teher- és személyszállító kerékpár-szolgáltatás. Jelenleg London központi részének 9 mérföldes körzetében működik, 55 Urban Arrow kerékpárból álló flottát és 45 alkalmazottal működtet, és havonta 25 000 kilométert tesz meg. Állításuk szerint, ők az egyetlen olyan teherszállítási szolgáltatás, amelynek kerékpárjai egy menetben, egy nap alatt oda-vissza képesek szállítani a következőket, miközben 15 km/h átlagsebességgel haladnak London központjában:
- két felnőttet és egy kis kutyát
- 480 liter alapvető termékeket és élelmiszert
- 150 kg szeszes italokat és söröket
- 50 meleg ételt
- egy betonkeverőt
- egy hűtőszekrényt.
A Pedal Me az Agile Urban Mobility hálózat nevű városi logisztikai irányzat bajnoka. Ez egyesíti a point-to-point és a multi-drop munkákat, valamint a személy- és áruszállítást ugyanabban az időablakban. A munka végeztével minden egyes kerékpáros ahelyett, hogy visszatérne a depóba, közvetlenül a legközelebbi átvételi pontra mehet, így csökkentve a megtett távolságot és a holt kilométereket. Úgy vélik, ez nagyobb ellenállóképességet tesz lehetővé a fennakadásokkal szemben és további szolgáltatásmegbízhatóságot biztosít.
Ha a városok valóban csökkenteni akarják a közúti torlódásokat, el akarják érni, hogy az emberek kiszálljanak az autóikból, és redukálni akarják a szén-dioxid-kibocsátást, a Pedal Me meggyőző esettanulmányt nyújt arról, miért jobb, ha egyre több teherbiciklit látunk az utakon.
(fotó: pixabay – cely_)