A greenwashing jelensége itthon sem ismeretlen. A Gazdasági Versenyhivatal erre reagálva hozta létre zöldmarketing tájékoztatóját, mellyel az a cél, hogy a fenntarthatósággal kapcsolatban megfelelő reklámgyakorlatok alakulhassanak ki.
A GVH honlapján elérhető 14 oldalas dokumentum akár a fogyasztók számára is érdekes olvasmány lehet, hiszen számos olyan fogalmat is tisztáz, mely jellemzően félreértések forrása lehet.
Mivel manapság a környezettudatos fogyasztók és fenntarthatóságra törekvő vállalkozók száma is gyorsan nő, óhatatlanul is megjelennek olyanok is, akik a zöld állításokat rosszhiszeműen felhasználva próbálnak versenyelőnyhöz jutni a piacon.
A magyarul zöldre mosásnak vagy zöldre festésnek fordítható greenwashing fogalma alatt azt értjük, hogy egy adott vállalkozás olyan marketing- vagy PR-stratégiáját, mely azt környezetbarátnak, fenntarthatóan működőnek tünteti fel, miközben tényleges működésében nem mutathatók ki érdemi lépések e célok elérése érdekében.
A cégeknek szóló tájékoztató mellett nemrég megjelent egy kifejezetten a fogyasztóknak szóló anyag is, mellyel a GVH abban szeretne segíteni, hogy a mindennapokban megalapozottabb döntéseket tudjunk hozni vásárlásaink során.