Egy kanadai bolt sajátos eszközt választott, hogy kuncsaftjait eltérítse az egyszer használatos műanyag szatyrok vásárlásától.
Ha a tengeri állatok szenvedése vagy a táplálékláncba jutó szennyeződések nem szolgáltatnak elég indokot a vásárlói magatartás átalakítására, új eszközökhöz kell folyamodni – jutott a logikus következtetésre egy kanadai élelmiszerbolt tulajdonosa a Guardian beszámolója szerint.
Mivel kevés erőteljesebb emberi érzelem létezik, mint a szégyen, adta magát a megoldás:
a reklámszatyrokra kínos vagy éppen pikáns, de semmiképp sem nagy nyilvánosság előtt hirdetett élethelyzetekre utaló feliratok kerültek.
Senkit sem szerettünk volna megalázni, ugyanakkor elgondolkoztatni annál inkább – fejtette ki a bolt tulajdonosa a Guardiennek. Az emberek nem szeretik, amikor megmondják nekik, mit tegyenek.
A vicces szatyrok ugyanakkor figyelemfelkeltőek, és egy kis magyarázkodás után jó apropót adhatnak a műanyaggal kapcsolatos problémákról szóló komoly beszélgetésekre.
Azonban a kampány nem várt következményekkel is járt: sokan gyűjteni kezdték a bolt sajátos szatyrait, így az ígéretes ötlet mégsem tűnik igazán alkalmasnak arra, hogy a feledékeny vásárlók miatt keletkező hulladéklavinát feltartóztassa.