Ha az észérvek nem hatnak…
Ha az észérvek nem hatnak…

Egy kanadai bolt sajátos eszközt választott, hogy kuncsaftjait eltérítse az egyszer használatos műanyag szatyrok vásárlásától.

Ha a tengeri állatok szenvedése vagy a táplálékláncba jutó szennyeződések nem szolgáltatnak elég indokot a vásárlói magatartás átalakítására, új eszközökhöz kell folyamodni – jutott a logikus következtetésre egy kanadai élelmiszerbolt tulajdonosa a Guardian beszámolója szerint.

Mivel kevés erőteljesebb emberi érzelem létezik, mint a szégyen, adta magát a megoldás: 

a reklámszatyrokra kínos vagy éppen pikáns, de semmiképp sem nagy nyilvánosság előtt hirdetett élethelyzetekre utaló feliratok kerültek.

Senkit sem szerettünk volna megalázni, ugyanakkor elgondolkoztatni annál inkább – fejtette ki a bolt tulajdonosa a Guardiennek. Az emberek nem szeretik, amikor megmondják nekik, mit tegyenek.

A vicces szatyrok ugyanakkor figyelemfelkeltőek, és egy kis magyarázkodás után jó apropót adhatnak a műanyaggal kapcsolatos problémákról szóló komoly beszélgetésekre.

Azonban a kampány nem várt következményekkel is járt: sokan gyűjteni kezdték a bolt sajátos szatyrait, így az ígéretes ötlet mégsem tűnik igazán alkalmasnak arra, hogy a feledékeny vásárlók miatt keletkező hulladéklavinát feltartóztassa.

Forrás: https://www.theguardian.com/world/2019/jun/11/vancouver-east-west-market-plastic-bags-shaming-customers

search icon