Finnország fővárosa hamarosan megszabadulhat a nem klímabarát kültéri reklámoktól. A Mai Kivelä finn parlamenti képviselő által indított kezdeményezés arra kötelezi a városvezetést, hogy mérlegelje az általa bérelt kültéri reklámfelületek környezeti hatásait. Ez segít Helsinki városának elérni, hogy 2035-re elérje a nettó nulla kibocsátást.
Azzal, hogy Helsinki nyilvánosságra hozza a reklámok éghajlati hatásainak figyelembevételére irányuló szándékát, a hirdetők és marketingcégek környezetbarátabb magatartására kíván ösztönözni.
Helsinki városa elkötelezett a klímaválság elleni küzdelem mellett. A környezetvédelmi intézkedések elveszítik jelentőségüket, ha a város egyidejűleg kültéri reklámfelületeket ad bérbe olyan marketing célú reklámozásra, amelynek célja az éghajlatot károsító termékek és szolgáltatások fogyasztásának növelése.
áll a javaslatban.
A kezdeményezés országos jelentősségű, de nem egyedi. A tavalyi Black Friday és Cyber Monday előtt egy jelentés a reklámokat az anyagiasság és a munka- és költekezési ciklusok egyik fő mozgatórugójaként azonosította. Néhány példa a fogyasztóknak folyamatosan reklámozott éghajlatkárosító termékekre: marhahús, dohány, autók és repülés. Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy a neves természetvédő, Dr. Jane Goodall és 60 másik vezető tudós levelet írt az Európai Uniónak, amelyben a húsreklámok finanszírozásának megszüntetését sürgetik.
(fotó: pixabay – jaripepe)