Többet vásárolnak az emberek azokon a városi kiskereskedelmi területeken, ahol visszaszorították a gépjárműforgalmat a Tiszta Városok Kampányban.
A kampány számos európai ország civil szerveződése, köztük a Levegő Munkacsoport közös kezdeményezése, amellyel azt kívánják elérni, hogy 2030-ban az európai városokban a közlekedés már ne szennyezze a levegőt.
A nemzetközi felmérés legfontosabb általános eredményei, hogy a végrehajtott intézkedések általában pozitív hatással voltak a kiskereskedelmi szektorban, a sétálóutcák és a kerékpársávok növelik a kiskereskedelmi eladást, és csökkent az üres vagy elhagyott boltok száma az alternatív közlekedési lehetőségek fejlesztésével és növelésével.
Úgy tűnik, a gépkocsi használata kevésbé játszik fontos szerepet a vásárlók körében, mint a bolttulajdonosok gondolnák.
A másik fontos felismerés, hogy a gépkocsival érkező vásárlók számának csökkenését többszörösen kompenzálja a gyalog, kerékpárral és közösségi közlekedéssel érkező fogyasztók száma: többen vannak, és gyakrabban látogatják meg a helyi boltokat.
Mindebből a tanulmány készítői szerint nyilvánvaló, hogy az alacsony kibocsátású övezetek és az alacsony forgalmú zónák több értelemben is nyertes megoldást kínálnak: a tiszta levegő, a klímavédelem és a helyi gazdasági forgalom területén.
(Forrás: elobolygonk.hu Kép: pexels.com)